turisme
Els 25.000 creueristes de Costa Cruceros generaran 2,2 milions
El director de la naviliera destaca la importància per al territori que Tarragona sigui base de sortida i arribada d'un dels seus creuers pel Mediterrani
Sortirà cada divendres del port, entre el 2 de juny i el 22 de setembre
Més de 25.000 passatgers, amb un impacte econòmic per al territori de 2,2 milions d'euros. Aquestes són les dues dades clau de la nova operativa de la companyia de creuers Costa Cruceros des del port de Tarragona. Un port que, per primera vegada en la seva història, serà base d'entrada i de sortida de creuers. La companyia naviliera italiana, líder en el sector a Europa, ha escollit la ciutat com a base d'un dels seus creuers exclusius per la Mediterrània. Sortirà cada divendres del port tarragoní, entre el 2 de juny i el 22 de setembre, amb el vaixell NeoRiviera, de 48.000 tones de pes i capacitat per a 1.727 passatgers. Farà escales a Savona (prop de Gènova, a Itàlia) i Porto Torres (al nord de Sardenya), Menorca, Eivissa-Formentera i Palma de Mallorca, abans d'arribar, de nou, a Tarragona.
“És una oportunitat perquè es parli de Tarragona a les agències de viatges d'arreu d'Europa. Tenim la força per oferir un producte que fins ara no existia”, va destacar ahir el director general de Costa Cruceros a Espanya i Portugal, Raffaele d'Ambrosio. Segons el calendari previst, aquest estiu el NeoRiviera sortirà disset cops des del port de Tarragona, amb un total de 25.000 passatgers –entre els creueristes que embarcaran a la ciutat i els que faran escala procedents d'altres països–. Aquests, sumats als dos amarratges del vaixell Costa Favolosa, previstos per als mesos de setembre i octubre, sumaran fins a 32.000 passatgers de la naviliera.
Un cost de 800 euros
El preu del creuer pel Mediterrani és d'uns 800 euros en les sortides del juny, tot i que davant les bones perspectives D'Ambrosio preveu que el preu vagi a l'alça. Pel que fa a l'impacte al territori, segons les estadístiques de despesa mitjana per passatger, serà d'uns 2,2 milions. “Serà molt bo per a l'economia de Tarragona”, va dir el director general.
En cada itinerari, el NeoRiviera estarà disset hores a la ciutat (de les nou del matí a les dues de la matinada). Als passatgers se'ls oferirà la possibilitat que gaudeixin –pel seu compte o a través d'excursions programades per la companyia– dels atractius del conjunt patrimonial de Tarragona i d'una excursió de vuit hores per conèixer el monestir de Poblet i les esglésies de Montblanc.
A més, quan no farà ni dos mesos que haurà obert portes el nou parc temàtic Ferrari Land (el 7 d'abril), els viatgers de Costa Cruceros tindran l'oportunitat d'allargar el seu viatge una o dues nits als hotels de Port Aventura. “Itàlia és un dels mercats amb els quals apostem”, va indicar Fernando Aldecoa, director general de Port Aventura, que va assistir a la presentació de Costa Cruceros, ahir al matí, a l'antic Pòsit de Pescadors de Tarragona. Al costat del responsable de la naviliera també hi eren el president del Port, Josep Andreu; el director general de Turisme de la Generalitat, Octavi Bono; l'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, i el president de la Diputació, Josep Poblet. Són els representants de les institucions que han impulsat la marca Tarragona Cruise Port Costa Daurada, per atraure creueristes al territori.
LA FRASE
“Farem l'esforç per estar a l'altura”
Davant l'estrena del port de Tarragona com a base de creuers, l'alcalde, Josep Fèlix Ballesteros, va dir que la ciutat farà “un esforç per estar a l'altura d'aquest repte”. “No podem fallar”, hi va afegir Ballesteros, que va indicar que el comerç, els taxis i autobusos, la seguretat i els museus “i l'amabilitat de la gent”, entre d'altres, hauran d'estar a punt per garantir “una experiència magnífica” als creueristes. Ballesteros també va explicar que muntaran espectacles sobre la Tarragona romana i sobre els castells adreçats especialment a aquests visitants. Pel president del Port, Josep Andreu, la iniciativa de Costa Cruceros és el resultat de l'aposta pels creuers que es va intensificar fa quatre anys, malgrat que “va néixer amb un cert escepticisme”. Ahir, un cop assolit l'objectiu, Andreu va manifestar la seva satisfacció. “És un projecte modest, però tenim molt camí per recórrer.” Per la seva banda, el director general de Turisme de la Generalitat, Octavi Bono, va destacar que els creuers són el subsector turístic que més ha crescut els darrers anys, a un ritme del 7% anual. Per ell, a més, la incorporació de Tarragona serà important per a la “redistribució territorial” d'aquest negoci, fins ara molt focalitzat al port de Barcelona.