Economia

Dormity entra amb Concept en el món d'Internet de les coses

Un nou projecte de la firma de matalassos recollirà dades de les constants vitals de la persona per millorar-li el descans. El producte estarà a la venda en uns mesos

“Amb Dormity Concept hem entrat en l'Internet de les coses (IoT)”, assegura David Sánchez, fundador i propietari de la firma de matalassos Dormity, després de participar en la primera edició del programa Imagine IoT, un esdeveniment d'innovació que proposa solucions disruptives a problemàtiques empresarials i socials des de la perspectiva d'IoT, organitzat per Imagine, amb la col·laboració d'EADA Business School, Elisava School of Design and Engineering, l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (Etsetb) i la Facultat d'Informàtica de Barcelona (FIB) de la UPC, celebrat a finals de l'any passat.

El repte que Dormity va plantejar als dreemers –participants– de l'Imagine IoT– va ser dissenyar un matalàs intel·ligent, que contribuís a la millora de la qualitat del son. El resultat es diu Dormity Concept, una superfície sensorial intel·ligent que interactua amb l'entorn, proporcionant un repòs i un despertament agradable, progressiu i personalitzat.

Com funcionarà? A través d'una aplicació que l'usuari configura abans d'anar a dormir i que li facilitarà recomanacions a l'endemà per millorar els seus hàbits durant el dia, mesurarà els paràmetres del son, crearà ambientacions programades i registrarà les dades mesurades pel matalàs. Tota la informació la monitoritzarà Dormity, que l'analitzarà i farà arribar recomanacions personalitzades a l'usuari. “Aquest matalàs, que evolucionarà en els pròxims mesos, ens ajudarà a tenir les condicions òptimes per descansar”, anuncia Sánchez, que assenyala: “A Dormity ens marquem la fita que tota millora de producte no té sentit si no és accessible per a la majoria de la població.” Per tant, el seu cost estarà a l'abast de moltes butxaques.

Avançar innovant sempre és present en la firma. “La nostra col·laboració amb el Parc Científic de la UAB va començar ara fa tres anys, amb l'objectiu de crear matalassos personalitzats”, explica Sánchez, que assegura que sent “l'obligació de reinvertir els recursos dins el territori i contribuir a evitar la fuga de talents”.

El valor del descans.

Des que ajudava la seva mare a la botiga que tenia al mercat municipal de l'Hospitalet, la seva passió pel client no ha minvat, més aviat al contrari. “Sempre m'ha fascinat l'intercanvi d'experiències entre el client i el botiguer”, apunta. La central de compres Bazar del Colchón és en els seus orígens comercials. La va crear el 1996, a Rubí, i hi estava involucrada tota la família i anys més tard va ser reemplaçada per Sueños, una marca que va arribar a tenir sis establiments. No va ser fins al 2006 que va decidir iniciar l'aventura comercial en solitari. “Dormity és el somni de la meva vida, perquè tenia ben clar que el matalàs s'havia de convertir en una de les peces protagonistes de la llar.”

Al matalàs, assegura, no se li donava la importància que té ni se'l relacionava amb la innovació. “Volia desenvolupar el matalàs del futur”, i diu que a hores d'ara se sent “molt orgullós d'haver participat en l'evolució que ha tingut el món del descans”. Dormity va començar per aportar “establiments agradables i productes de molta qualitat”, i va passar a treballar sobre els materials utilitzats en la fabricació i la personalització del producte, unes idees que es van materialitzar en el projecte engegat fa tres anys amb els investigadors de la UB. “Si la ciència evoluciona, el món dels matalassos també ha d'evolucionar”, afirma.

Dormity no ofereix tipologies de matalassos sinó peces personalitzades, amb línies per a persones que tenen certes malalties i per als qui practiquen esport intensiu. “El matalàs té l'obligació d'adaptar-se a la persona i no a l'inrevés. El nostre cos té com una petjada i quan descansem la marquem en el matalàs. Hem adaptat diversos materials i capes amb diferents graus de fermesa perquè s'adapti perfectament al cos. Aquest ha estat el resultat del projecte Kynexa, engegat amb la UB.” Per fer el matalàs a mida del client, Kynexa utilitza una càmera zenital que genera un mapa del cos de l'usuari. “Però també havíem d'aconseguir el matalàs personalitzat ràpid i a un preu assequible, i vam veure que la solució era fabricar nosaltres.”

Amb la construcció de la fàbrica de Rubí i el centre logístic de Terrassa –de 6.500 m², Dormity ha tancat el cercle. La firma fabrica 200 matalassos ja venuts cada dia, disposa de 49 botigues pròpies a Catalunya, el País Basc i Andorra, i prepara l'entrada al mercat estatal per a l'últim trimestre d'enguany. També prioritza els proveïdors locals perquè, diu: “Tenim l'obligació de ser solidaris, contribuents i actors de la societat en què vivim.”

La fàbrica i el centre logístic permeten que el client rebi el matalàs a casa en el termini d'una setmana. No fabriquen res que no s'hagi encarregat perquè no treballen “sota el criteri de rendibilitat, sinó d'eficiència i personalització”. Aquest model els ha situat com a líders destacats del sector.

Ser rellevants en el sector de l'hostaleria

Dormity s'ha proposat ser rellevant en el sector de l'hostaleria, a través de la seva filial Somnika, d'ara en cinc anys. “Volem arribar a transmetre la passió i la certesa que tenim que el descans és molt important per al món hoteler”, afirma David Sánchez, que assegura que el sector “sovint compra els matalassos per mida i preu, i això és imprudent. La comoditat del matalàs és imprescindible. Sinó el client no torna”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.