oci
Projecten un nou recinte lúdic a l'aire lliure a Santa Cristina al juliol i tot l'agost
Els promotors pressuposten més d'un milió d'euros per al projecte, amb fins a 200 parades d'artesania i gastronomia
Hi haurà concerts i l'obriran el 30 de juny
La Santa Market és la marca del nou espai de lleure estival que es prepara al sud del Baix Empordà, a Santa Cristina d'Aro, a partir del juliol i fins a final d'agost. La zona comercial i lúdica, amb capacitat per a 200 parades, ocuparà més d'una hectàrea de les instal·lacions de l'hípica Santa Cristina Horse Club, als afores del nucli urbà, prop de l'inici de la carretera de Romanyà de la Selva. Apostaran, segons avancen, per la presència d'“artesans, petits productors i botiguers de proximitat” de les comarques gironines, com a aparador per als 5,5 milions de turistes que estimen que pernoctaran a l'estiu en un radi de 40 quilòmetres a la rodona.
Els promotors de la iniciativa preveuen invertir-hi un pressupost superior al milió d'euros i han encarregat el projecte arquitectònic a Jaume Serra, referent internacional en disseny d'espais lúdics i responsable de diversos establiments a Eivissa i vinculats a la franquícia Pacha. Entre els plats forts, a més de la restauració, estan acabant de definir una programació que superarà la trentena d'actuacions musicals amb molt de pes de formacions i noms del pop-folk català i grups emergents. Hi esperen atraure uns 5.000 visitants diaris, de mitjana.
L'entrada al recinte serà gratuïta i disposarà de 2.500 places d'aparcament als entorns, amb una tarifa plana independent de les hores d'estada. El market obrirà des del 30 de juny els divendres, dissabtes i diumenges del juliol, i sis dies a la setmana entre l'1 i el 27 d'agost –els dilluns seran dies de descans–. L'horari se circumscriurà als capvespres, a partir de les 18 h i fins a la 1 de la matinada.
LA DATA
LA XIFRA
Cartell culinari d'elit adaptat a l'‘street food'
L'oferta gastronòmica del recinte tindrà un pes destacat i estan acabant de perfilar la implicació de cuiners de primer nivell, amb preeminència de xefs gironins i els productes de quilòmetre zero. Entre els objectius: jugar amb el concepte estival de la cuina de carrer i les camionetes –l'street food i les food trucks– però anant un pas més enllà i oferint propostes d'alta cuina adaptades a la seva degustació com a tastets i tapes ràpides.