Economia

Excursió per anar a treure diners

Catalunya Caixa va tancar fa tres anys la seva sucursal a Carme, poble anoienc de 800 habitants

L’Ajuntament organitza, un cop al mes, un servei per portar veïns als bancs de la Pobla de Claramunt

La fur­go­neta que cada dia durant el curs trans­porta els infants d’Orpí a l’escola de Carme té, un cop al mes, un par­ti­cu­lar ser­vei extra.

Un grup de gent gran de Carme, majo­ritària­ment dones, espera davant del casal la fur­go­neta que els ha de por­tar a la Pobla de Clara­munt. Podria sem­blar una excursió qual­se­vol, però l’objec­tiu no és fer turisme, sinó anar al banc.

Fa uns tres anys que Cata­lu­nya Caixa va tan­car l’ofi­cina que tenia a Carme, amb poc menys de 800 habi­tants. Com recorda una veïna, “pri­mer van començar a obrir dos o tres dies, després només un dia, després van dei­xar només el cai­xer i al final ho van tan­car tot, després de 37 anys”.

I la gent gran, amb més difi­cul­tats per des­plaçar-se, en va ser la gran per­ju­di­cada. Una de les veïnes usuàries, Maria For­tuny, explica: “El trans­port públic aquí és gai­rebé ine­xis­tent. Hi ha l’autobús que baixa el jovent a l’ins­ti­tut, però què fem nosal­tres a Igua­lada a quarts de vuit del matí? I ara a l’estiu marxa d’aquí a quarts de deu o les deu, però per tor­nar t’has d’espe­rar fins a les dues del mig­dia.”

Amb aques­tes man­can­ces en el trans­port públic, l’Ajun­ta­ment de Carme va impul­sar que un cop al mes hi hagués un ser­vei per por­tar els veïns que ho neces­si­tin a la Pobla de Clara­munt, muni­cipi situat a uns 6 quilòmetres de Carme on hi ha ofi­ci­nes de fins a tres enti­tats bancàries.

La fur­go­neta fa nor­mal­ment dos viat­ges, perquè el nom­bre de veïns que fan ús del ser­vei acos­tuma a superar la desena, i només són 9 les pla­ces dis­po­ni­bles. Però el temps s’apro­fita, perquè els ocu­pants del pri­mer viatge entren a l’ofi­cina i comen­cen a treure diners i fer les seves ges­ti­ons. La majo­ria van a l’ofi­cina del BBVA Cata­lu­nya­Caixa, l’enti­tat de l’única ofi­cina que hi havia a Carme.

I per quan arriba la segona remesa de veïns, molts dels pri­mers ja han aca­bat i poden tor­nar al seu poble.

Veïns com la Maria agra­ei­xen el ser­vei i reco­nei­xen: “Sort d’això, si no, no sé pas com hauríem d’anar a cobrar.”

La banca en línia i els tràmits fora de l’ofi­cina física són lluny també de les seves pos­si­bi­li­tats. Maria For­tuny diu: “No hi entenc”, i a més deixa clar: “A mi inter­net no m’agrada gens ni mica.” For­tuny creu que “les coses s’han de poder tocar”, una màxima que jus­ti­fica per la seva experiència com a boti­guera i que subs­criu una altra veïna que espera amb ella la fur­go­neta per anar al banc.

La mateixa ofi­cina de la Pobla de Clara­munt rep els cli­ents de BBVA Cata­lu­nya­Caixa de l’ofi­cina que va tan­car l’enti­tat a la Torre de Clara­munt el mes de maig pas­sat. Ni la mobi­lit­zació dels veïns, amb l’alcalde amb un megàfon en mà, va acon­se­guir fer des­dir el banc, que supri­mirà el cai­xer que encara queda aquest mes de setem­bre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia