Economia

Societat

Neix una empresa de bicicletes elèctriques

Els impulsors han posat en el mercat dos models urbans de Spinta Bikes, una d’avantguardista i l’altra clàssica

Creada a partir de la unió d’un empresari gironí i un soci inversor, Spinta Bikes és el resultat d’un projecte que es va començar a gestar ara fa un any. L’empresa, que té la seu a Cassà de la Selva i el centre de muntatge a Manlleu (Osona), vol fer seva la màxima que la qualitat no està renyida amb preus assequibles. Per això, amb l’objectiu de reduir intermediaris i d’abaratir costos, la firma comercialitza les bicicletes elèctriques per internet, tot i que disposa d’alguns punts físics on els interessats poden veure-les i provar-les. Les parts de la bicicleta, com ara el xassís, es fabriquen a l’Àsia. A Catalunya, es munten les peces i s’hi afegeixen els frens hidràulics i la bateria. Spinta Bikes ha arribat al mercat amb dos models: Corso (amb línies més avantguardistes) i Strada (amb una estètica més clàssica). Tenen una autonomia d’una cinquantena de quilòmetres, pesen entre 12 i 16 quilos i valen 1.375 euros. A més, en el seu web la marca gironina comercialitza més d’una vintena d’accessoris i components (com ara un altaveu sense fils, pedals, seients, frens i rodes). El cap de màrqueting, Jordi Roca, ha explicat que quan la bicicleta arriba a casa del comprador està pràcticament muntada. “Tan sols cal collar un cargol per fixar el manillar i ja es pot fer servir, perquè s’envien amb la bateria carregada”, ha precisat. L’empresa s’ha fixat com a objectiu tenir pel maig del 2018 dos nous models al mercat: un de plegable i un de línia més femenina.

LES XIFRES

50
quilòmetres
és l’autonomia que tenen aquestes bicicletes amb segell gironí. Pesen entre 12 i 16 quilos.
8
models
són els que l’empresa vol tenir al mercat a la fi del 2019. El maig del 2018 en vol posar al mercat dos més.

Objectius de futur

Spinta Bikes s’ha fixat estendre la marca arreu del territori estatal el pròxim mig any i, a partir d’aquí, fer el salt a l’exterior. Vol començar per països com Anglaterra, Alemanya i Holanda i arribar a d’altres d’europeus, com Finlàndia, Noruega, França o Itàlia. El cap de màrqueting ha avançat, però, que aquest és un projecte de llarga durada. “S’ha de tenir en compte que obrir un mercat per internet significa gairebé el mateix que fer-ho de forma presencial, perquè has de treballar de manera específica per a aquell país”, concreta Jordi Roca.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia