Economia

No és moda, és roba amb ànima

La marca de moda urbana Brava Fabrics consolida el negoci arreu d’Europa

Una col·lecció d’edició limitada ha dut nens del Raval a esquiar a Núria

Ja dins del quart any de singladura, Brava Fabrics, la firma barcelonina de moda urbana, ha aconseguit consolidar la marca, gràcies a la bona tasca realitzada en comerç electrònic, sobretot arreu d’Europa, i els originals estampats de les seves camises s’associen per al consumidor amb “un producte de proximitat que aporta un clar component artesanal”, com explica Ramon Barber, soci fundador amb Ivan Monells d’una empresa que té com a lema “no volem crear moda, sinó roba amb ànima”.

El 2017, la firma va tancar amb unes vendes de 950.000 euros, amb la previsió que enguany també es pugui fer un salt quantitatiu: la firma va registrar unes vendes de 150.000 euros l’any 2015 i de 531.000 euros el 2016. Brava Fabrics ha aconseguit que el seu producte semipremium, en definició de Ramon Barber, quallés a Europa (50% de les vendes), a Alemanya, Bèlgica, Holanda, Dinamarca i altres, mercats on, com diu Ivan Monells, “el comprador no és tan sensible al descompte com passa a Espanya, on hi ha massa consumidors pervertits per les cadenes del xollo”.

Tot reivindicant la seva condició de marca nativa digital, Brava Fabrics s’està materialitzant com més va més al retail físic. Als establiments ubicats als barris del Poble Nou, Sant Antoni i Gràcia de Barcelona, s’hi podria afegir, al tercer trimestre de l’any, una botiga a Madrid. A banda, a la primavera, vol tenir presència a botigues multimarca d’Holanda, Alemanya, Bèlgica, Itàlia i el Regne Unit. Val a dir que per als fundadors de Brava Fabrics, ser a la botiga física és bàsicament per donar credibilitat a la marca que opera a l’univers digital. No debades, tot i ser present a 30 botigues de tot l’Estat, Brava Fabrics fa el 73% de les vendes a través de la xarxa. Brava Fabrics ha contribuït a relocalitzar la manufactura tèxtil, i els seus tallers de confecció els trobem a Barcelona i Porto (Portugal).

Amb l’objectiu de “vendre màgia”, com diu Barber, Brava Fabrics compta per difondre el seu concepte de moda amb l’inestimable ajut d’influencers com Santi Balmes, de Love of Lesbian, Señor Chinarro o Sidonie, al món del pop, o la presentadora Patricia Conde, dins dels mitjans de comunicació.

“Tota empresa ha de tenir un vessant social”, afirma Barber, i això no només es demostra auditant, com fa la companyia, els tallers amb què treballa perquè compleixin uns estàndards de treball digne. Brava Fabrics ha dissenyat una col·lecció exclusiva d’edició limitada perquè 70 nens en risc d’exclusió de l’associació AEIRaval i les seves famílies puguin anar a esquiar a la vall de Núria. Del set de novembre al set de desembre del 2017, la col·lecció Let the Children Play es va poder comprar a través d’Ulule, la plataforma de crowdfunding de recompensa líder a Europa. Amb gairebé 7.000 euros recaptats, l’objectiu es va assolir amb escreix. Ells expliquen: “Tenim previst al llarg del 2018 fer altres coses, dins d’aquesta idea del donar per rebre.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.