JOSEP CAELLES
PRESIDENT DEL PATRONAT DE TURISME DEL SOLSONÈS
“La comarca del Solsonès és la gran desconeguda en l’aspecte turístic”
A punt de fer 65 anys, jubilat, Caelles presideix el patronat des de l’agost del 2015. Va ser regidor de Turisme a Solsona del 2007 al 2011. Ara també és regidor a l’Ajuntament d’Olius.
El Consell Comarcal del Solsonès ha ideat una campanya per promocionar turísticament la comarca al mes de maig, un període de l’any especialment fluix per a l’hostaleria. El president del Patronat de Turisme del Solsonès, Josep Caelles, parla d’aquesta campanya, dels objectius de l’ens i de la situació del turisme.
Acaben de presentar una nova campanya gastronòmica per atraure turisme al Solsonès. En què consisteix?
Sí, hem presentat aquesta campanya molt enfocada al tema gastronòmic, que a la comarca és molt ric i abundant, per atraure visitants que vinguin a viure el Solsonès durant el mes de maig. La junta del Patronat de Turisme vam decidir engegar-la, i va dirigida a les xarxes socials que tenim a l’abast de la mà, perquè ens hem adonat que la publicitat que hem fet fins ara té un resultat, però no el palpàvem com un bon resultat. Creiem que donarà molt ressò a tot el que fem turísticament parlant al Solsonès. Hi estem treballant en aquests moments. Volem posicionar la comarca en el vessant turístic a les xarxes socials. Al mes de juny en farem una valoració.
Quin tipus de turista vol atraure la campanya ‘Solsonès, el mes gastronòmic’?
Volem dirigir-nos a un sector de turisme proper, de Catalunya, un turisme que sigui familiar, que li agradi el paisatge, és a dir, les riqueses naturals que tenim aquí, a la comarca, però també les riqueses culturals, socials i gastronòmiques. Volem que vinguin a veure’ns i a tastar-ho.
S’ha triat el mes de maig perquè és un dels mesos fluixos per al sector turístic...
Sí, vam consultar el sector. I un cop consultat, en conjunt es va creure convenient que fos enfocat a aquest mes de maig. És un mes fluix per al turisme rural, tot i que per exemple per a la restauració no ho és tant, perquè hi ha la fira de Sant Isidre i hi ha comunions, però en conjunt vam creure que havia de ser el mes de maig. Farem activitats al llarg de tot el mes per atraure gent que vingui a veure i viure el Solsonès.
És una aposta per desestacionalitzar el turisme i tenir visitants tot l’any?
Lògicament ens agradaria. Com ens agradaria tenir visitants tota la setmana.
Al Solsonès un actiu important és el turisme de neu.
Sí, el que passa és que el turisme de neu, en tenir una estació tan propera a Barcelona com és Port del Comte, té uns avantatges i uns inconvenients. L’avantatge és que s’hi arriba de seguida i l’inconvenient és que se’n pot marxar de seguida. És cert que dels molts esquiadors hi ha una repercussió econòmica a la comarca, però nosaltres ens enfoquem també a un altre tipus de visitant d’un perfil més familiar, que faci estada al Solsonès. L’esquer és que ens vinguin a veure, i un cop venen queden meravellats del que tenim aquí. Les riqueses naturals que tenim es venen per elles mateixes.
Quines són les línies estratègiques té el patronat?
Bé, el Patronat de Turisme té un pressupost molt minso per fer promoció del turisme del Solsonès. El que hem fet els últims anys és millorar molt el tema de xarxes socials i el web, que l’hem fet nou. També hem invertit en uns vídeos promocionals de cada estació de l’any. Aquest any hem cregut convenient fer aquesta campanya de màrqueting digital.
Quina valoració fan de les dades de turisme de l’any passat?
Les estem acabant de tancar. No ha pas sigut cap any extraordinari. Però el que detectem és que cada any creix una miqueta. Cal tenir en compte que tot el sector a la comarca està fent un esforç molt important, que reconeixem i agraïm, de posar la comarca a nivell. S’obren hotels de quatre estrelles, s’obren hotels per a vegans, s’obren restaurants de qualitat, i s’amplia el turisme rural, del qual tenim una extensa xarxa a tota la comarca i de molta qualitat. Amb aquesta oferta que tenim anem atraient gent; ens costa molt però el turisme que ve aquí en surt content. Això vol dir que moltes vegades repeteixen o com a mínim hi ha el boca orella, que també ens interessa molt.
El que costa més és que la gent vingui per primer cop?
El Solsonès és la gran desconeguda en l’aspecte turístic. Tenim l’epicentre físic de Catalunya a la comarca, estem al mig de tothom, estem a prop de tothom i lluny de tothom. Les vies de comunicació que tenim han fet que estiguem una mica aïllats. I molta gent a Catalunya, molta gent de Barcelona i de Lleida, no coneixen la comarca tot i que tenim la sort de tenir una riquesa natural i cultural digna de pujar a veure-la. Ara, un cop han fet el primer tastet, molta gent repeteix. Tenim una comarca de pau, de tranquil·litat. Una dada: en tota la comarca no tenim ni un sol semàfor. La gent aquí vivim en calma, i això és un actiu a vendre.
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.