Asetrans critica la congestió de trànsit del carrer Riu Güell
Les obres al pont del Dimoni dificulten encara més la circulació dels autobusos i fa que acumulin retards en algunes línies regulars
Els transportistes reclamen, entre altres, més carrils bus
L’Associació Transports Girona (Asetrans) critica la congestió de trànsit que hi al carrer Riu Güell, agreujada per les obres del pont del Dimoni, que ocasiona retards en algunes línies regulars d’autobusos. La restricció de la circulació d’autocars interurbans en alguns carrers com l’avinguda Sant Narcís, que es va implantar amb l’obertura de la nova estació d’autobusos, juntament amb “la impossibilitat de propiciar el gir a l’esquerra per al transport públic a la carretera de Barcelona”, explica Asetrans, ha provocat que l’única alternativa en sentit nord sigui el carrer Riu Güell, que des de fa poc més d’una setmana està en obres, de manera que s’han reduït de quatre a dos els carrils de circulació. En aquest punt, s’acumula un volum de trànsit important i això es tradueix també, segons el director d’Asetrans Girona, Jordi Esparraguera, en retards en algunes rutes, com per exemple en la interurbana cap a Sant Gregori. En aquest sentit, l’alcalde de Sant Gregori, Quim Roca, hi va afegir ahir que els horaris estan molt ajustats i que ja s’està parlant amb l’Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM) i l’Ajuntament de Girona per solucionar-ho.
Asetrans recorda que abans d’entrar en funcionament la nova estació ja va demanar que es donés alguna alternativa al pas dels autobusos pel transitat carrer Güell, i reclama que hi hagi més carrils bus a la ciutat. En aquest sentit, critica que, si bé l’Ajuntament vol descongestionar el centre de la ciutat, no hi ha una aposta clara pel transport urbà. Per Asetrans, l’augment d’oferta que hi ha hagut a l’entorn de Girona ha d’anar acompanyat d’infraestructures que millorin la velocitat comercial del transport públic “propiciant una xarxa de serveis interurbans que permetin tant l’accés ràpid a la ciutat de Girona com la capil·laritat facilitant l’última milla a peu o en bicicleta”. En aquesta aposta per implementar mesures que millorin la velocitat i el transport públic, Asetrans comparteix amb l’Ajuntament de Girona la necessitat d’impulsar sistemes de pagament que evitin la compra de bitllets als autobusos o autocars.
Asetrans s’ha mostrat contrària a l’establiment d’una taxa per als autobusos turístics que estacionin o parin per descarregar clients a la zona del passeig Canalejas. Considera que es fa servir la figura del transportista per dissuadir o provocar el canvi de conducta dels operadors turístics o dels visitants. “És ben conegut que l’establiment d’aquest tipus de taxes, al final, suposa que el transportista les acabi assumint sense poder-les fer repercutir al client que el contracta, de forma que suposa un sobrecost en la seva activitat econòmica, que dona feina a molts treballadors.”