Economia

El segell de qualitat Girona Excel·lent, en 70 productes

Cinquanta especialistes han escollit mitjançant dotze tastos a cegues els productes, que pertanyen a un total de 46 empreses gironines

És la tercera edició del segell de la Diputació

Un total de 70 productes gironins lluiran durant el període 2018/2019 el segell de qualitat agroalimentària Girona Excel·lent. Els productes pertanyen a un total de 46 empreses gironines i han estat escollits a través de tastos a cegues duts a terme per 50 especialistes. El segell Girona Excel·lent, de la Diputació de Girona, arriba a la tercera edició i la gala de lliurament dels segells es farà el 17 de juliol al castell de Sant Gregori.

Durant els mesos de maig i juny, el jurat va fer dotze tastos a cegues de 292 mostres presentades, un per cada família de productes que estableix el segell Girona Excel·lent: aigües minerals, anxoves, arrossos, begudes locals, cafès, conserves, embotits, foie-gras, galetes, productes lactis, oli d’oliva, vins i vins dolços.

En aquesta tercera edició hi ha hagut subcategories que han quedat desertes; concretament, la de licors, cerveses negres, cafès torrats per a filtre i cafè de càpsules. Pel que fa als embotits, s’han deixat desertes les categories de llonganisses i botifarres negres, i quant a galetes, els carquinyolis, i en lactis, els formatges durs de cabra, els de cabra tous i àcids i els tupins i blaus. En la categoria de vi, l’escumós.

El segell Girona Excel·lent distingeix la qualitat agroalimentària gironina. La condició per aspirar-hi és acreditar que les empreses estiguin establertes de forma permanent a les comarques gironines i que tot el procés d’elaboració es faci també a la demarcació. L’objectiu d’aquests segells és buscar l’excel·lència dels productes locals i donar-los suport, i posar en relleu la gran qualitat de la tradició i de la innovació del sector agroalimentari propi. El segell no té dotació econòmica, les empreses poden beneficiar-se d’un programa que inclou la utilització de la marca Girona Excel·lent-Segell de Qualitat Agroalimentària en tots els suports gràfics i comercials dels productes seleccionats. En segon lloc, un programa de promoció i difusió, la participació en fires i esdeveniments especialitzats i, també, serveis a l’empresa per a la promoció comercial en el mercat nacional i internacional.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia