Economia

Maxchief entra en el mobiliari d’exterior per a terrasses

La marca de taules i cadires plegables per a hotels i empreses de càtering explora noves vetes de mercat

L’empresa va néixer el 2008 per iniciativa d’uns emprenedors catalans i un fabricant taiwanès

Maxchief Europe, l’empresa de mobiliari plegable de Barcelona, crearà una marca de mobles d’exterior d’acer i apilable per a les terrasses de bars i restaurants. La punta de llança de la nova línia de productes és un joc de cadires que han estat dissenyades aprofitant la posada al dia del catàleg dels articles de la gamma Zown (mobles per al canal Horeca), que es va presentar a la fira de Canton de l’octubre passat després de dos anys de treballs.

La decisió és coherent amb la nova estratègia de màrqueting de la companyia, que vol segmentar el mercat per arribar a nous clients. Fins ara, Maxchief ha venut les seves taules, carros i cadires plegables sobretot a hotels, restaurants de banquets i a empreses de càtering. Pep Garcia i Joan Chavarria, director general i de vendes, respectivament (fundadors tots dos de Maxchief Europe), estan convençuts que els seus productes poden ser la resposta a les necessitats d’altres col·lectius com ara menjadors d’empresa, escoles i centres de coworking, per exemple: “Per això cal filar més prim amb el màrqueting, per crear nous conceptes”, explica Garcia. En aquest mateix sentit, Maxchief Europe acaba d’editar un catàleg concebut per als restaurants convencionals subratllant la versatilitat del mobiliari per adaptar-se a diversos grups de comensals.

Història.

És un pas més en la ràpida evolució que ha experimentat el segell des dels seus inicis el 2008. Aquell any, el tàndem Garcia-Chavarria, que ara acumula vint anys de treball conjunt, acabava de sortir de la direcció d’una indústria en transformació i tenien ganes de liderar un projecte propi. Van detectar una oportunitat en el mobiliari plegable per a clients institucionals o corporatius, l’anomenat sector contract, en l’argot professional. Era un mercat per construir, orfe d’una marca potent decidida a reivindicar-lo.

Com a company de viatge van escollir una empresa d’origen taiwanès i fàbriques a la Xina, que venia les seves taules i cadires lleugeres a importadors estrangers, sobretot dels Estats Units, però que tenia dificultat per penetrar a Europa. El fet és que tenien la capacitat industrial, tecnològica i financera que Garcia i Chavarria necessitaven. “Ho vam veure molt clar”, recorda el director de vendes i màrqueting. Tant és així que es van hipotecar i van arriscar 240.000 euros amb el soci taiwanès, Maxchief, per endegar el projecte.

Formats a la BD Barcelona Design i hereus de la brillant tradició del disseny industrial català que va donar noms com ara Cristian Cirici, i Oscar Tusquets, Garcia i Chavarria van començar per construir un discurs orientat no a vendre productes, sinó solucions. Per això els primers esforços es van dedicar a confeccionar un catàleg professional sòlid com a eina de comunicació bàsica que traslladés al client -sovint un responsable de compres, no un interiorista- el nou concepte: “Vam fer un catàleg molt alemany, ple de referències visuals a l’enginyeria industrial, que donava la idea de ser producte molt robust”, explica Garcia. Aquell catàleg va ser el fonament per a la construcció de la marca, malgrat que encara no havien tocat el producte del soci asiàtic. Això es va deixar per a un segon estadi del projecte. Aleshores es va fer créixer la gamma de productes en funció de les necessitats detectades en el mercat. A continuació, es va crear una segona línia d’acabats més cuidats, la col·lecció premium, que complementa la col·lecció clàssica. Per arrodonir l’oferta, l’empresa es va aliar amb el fabricant turc de fundes Evento Textiles, que “vesteix” les taules i cadires. Més recentment, Maxchief Europe ha entrat en l’accionariat de la firma tèxtil amb un 50%.

Un altre pas important va ser la internalització de la logística el 2015 per guanyar eficiència. Maxchief Europe té una central a Llinars del Vallès des d’on es distribueix a l’Estat espanyol, França, Bèlgica i Portugal. A la resta de països -fins a un total de 85 a Europa, l’Amèrica Llatina i Àfrica- s’actua amb distribuïdors locals. En molts casos, aquests socis eren importadors de producte xinès sense marca i ara també fan de representants de l’empresa catalana. Ara volen posar l’accent en la penetració a Àfrica.

MAXCHIEF EUROPE

Facturació
8,7 M€
Treballadors
18
any de fundació
2008
‘Dissenyat a Barcelona i fabricat a la Xina’ és l’eslò- gan de Maxchief Europe. A més de Zown, pel canal ‘contract’, també venen a grans superfícies taules i cadires plegables, amb el nom de Newstorm, marca que suposa el 25% de la facturació.
Mentoria d’‘start-ups’

Horts urbans i impressió 3D

Maxchief dedica recursos i coneixement a emprenedors que estan començant. Un cas és Hortalia, una firma d’horts urbans de Manresa, que ha rebut suport en la millora de disseny del producte i en la comercialització en la gran distribució. D’altra banda, els horts, convertits en tancaments de terrasses de bars, complementen l’oferta de Maxchief.

FormBytes és un negoci que pretén acostar la impressió 3D a les llars i escoles, interès que comparteix Maxchief Europe.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.