La probable venda de Comforsa crea incertesa entre la plantilla
La UGT anuncia que s’hi oposaran en el cas que la Generalitat acabi traspassant l’empresa a un grup que s’emporti la producció lluny del Ripollès
El departament d’Empresa ha encarregat un estudi de mercat per trobar possibles compradors de l’empresa Comforsa, de Campdevànol i Ripoll, que és propietat de la Generalitat. La notícia ha causat preocupació a la plantilla, formada per cap a tres-cents treballadors, i la UGT ha demanat que, en cas que finalment la titularitat es traspassi, l’empresa quedi a mans de gent que garanteixi la continuïtat de la producció aquí.
“Una possibilitat”
Fonts del departament d’Empresa van assegurar ahir que la venda és només una possibilitat i que en cap cas seria a curt termini. Segons la Generalitat, després de la injecció financera i la diversificació de productes que s’hi ha aplicat la situació de Comforsa és bona i ha arribat el moment de plantejar-se la possibilitat que torni a mans privades. En qualsevol cas –van destacar– la prioritat del govern català és garantir la rendibilitat de l’empresa i el manteniment dels llocs de treball.
“L’any que ve”
Segons la UGT, el traspàs sí que està previst a curt termini, en concret, al llarg de l’any vinent. La responsable del sector del metall d’aquest sindicat, Isabel Martínez, va indicar ahir que els comitès d’empresa dels diferents centres de producció de Comforsa ja han rebut la comunicació de l’estudi per la possible venda. “Si ha de venir un comprador que conservi els llocs de treball aquí, hi col·laborarem; si es negocia amb un grup de fora, que pugui endur-se la producció ves a saber a on, evidentment ens hi oposarem”, va manifestar Martínez.
LA XIFRA
LA DATA
L’interrogant pel futur de l’automòbil
Comforsa té diferents línies de producció, però si n’hi ha una que destaca és la de peces per al sector automobilístic. La situació de l’empresa és bona, però la UGT remarca la incertesa que significa dependre del futur del ram de l’automòbil, atesa la transició dels motors de combustió als elèctrics. Un altre factor de preocupació –hi afegeix el sindicat– és la creixent restricció del crèdit bancari a les empreses.