I les infraestructures?

El govern esta­tal també ha avançat una reta­llada glo­bal de 6.500 mili­ons en inversió pública, que el minis­tre de Foment, José Blanco, ha de con­cre­tar en la com­pa­rei­xença de demà al Congrés. Tant CiU com el PP, en tot cas, ja han adver­tit que s'oblidi de la demar­cació en la llista de bai­xes, ja que temen que es con­ge­lin pro­jec­tes que con­si­de­ren irre­nun­ci­a­bles. «L'N-340 nord és la car­re­tera més con­ges­ti­o­nada de l'Estat i l'A-7 està tota per fer des de Tama­rit», va recor­dar Jané entre les pri­o­ri­tats que recla­ma­ran, men­tre lamenta que el tram sud de la Jana al Perelló «s'ha tor­nat a obli­dar en el pres­su­post d'enguany». CiU també esmenta entre les actu­a­ci­ons que tem que no reno­vin les anu­a­li­tats pel 2011/12 l'A-27 de Tar­ra­gona a Mont­blanc, que «aquesta legis­la­tura hau­ria de tenir trams aca­bats», i el cor­re­dor medi­ter­rani per a trens de mer­ca­de­ries, «cab­dal per a la indústria».

Eter­nit­zar estu­dis infor­ma­tius

El dipu­tat popu­lar Fran­cesc Ricomà coin­ci­dia amb el diagnòstic i aler­tava d'un altre temor: «El govern cen­tral farà durar tot el que pugui la fase d'estu­dis infor­ma­tius pre­vis», en al·lusió als de l'A-7, però també a l'alli­be­ra­ment de la façana marítima de Tar­ra­gona i la cons­trucció d'un by-pass per a l'alta velo­ci­tat a la ciu­tat, que «fa un mes a Foment ni sabien que es dema­nava, i ara pot que­dar apar­cat en un calaix». Ricomà també pri­o­ritza la cre­ació d'una xarxa de roda­lies al Camp que doni una bona con­nexió amb el Baix Penedès, i aler­tava del «greuge» de la demar­cació res­pecte a la resta de Cata­lu­nya en inver­si­ons fer­roviàries, que «el 2008 i el 2009 s'han exe­cu­tat en per­cen­tat­ges irri­so­ris, que no arri­ben ni al 30% del pres­su­pos­tat». El dipu­tat és cons­ci­ent que la mala situ­ació econòmica farà que «s'hagin de pri­o­rit­zar infra­es­truc­tu­res», però creu que s'unei­xen dos motius que han de fer que el Camp i l'Ebre que­din fora de les reta­lla­des: «Ningú dubta que Tar­ra­gona té un dèficit i va amb retard en infra­es­truc­tu­res i, a més, les que hi ha pen­dents són pri­o­ritàries per a bene­fici de tot l'Estat», com ara el cor­re­dor medi­ter­rani i l'A-27.