I les infraestructures?

El govern estatal també ha avançat una retallada global de 6.500 milions en inversió pública, que el ministre de Foment, José Blanco, ha de concretar en la compareixença de demà al Congrés. Tant CiU com el PP, en tot cas, ja han advertit que s'oblidi de la demarcació en la llista de baixes, ja que temen que es congelin projectes que consideren irrenunciables. «L'N-340 nord és la carretera més congestionada de l'Estat i l'A-7 està tota per fer des de Tamarit», va recordar Jané entre les prioritats que reclamaran, mentre lamenta que el tram sud de la Jana al Perelló «s'ha tornat a oblidar en el pressupost d'enguany». CiU també esmenta entre les actuacions que tem que no renovin les anualitats pel 2011/12 l'A-27 de Tarragona a Montblanc, que «aquesta legislatura hauria de tenir trams acabats», i el corredor mediterrani per a trens de mercaderies, «cabdal per a la indústria».

Eternitzar estudis informatius

El diputat popular Francesc Ricomà coincidia amb el diagnòstic i alertava d'un altre temor: «El govern central farà durar tot el que pugui la fase d'estudis informatius previs», en al·lusió als de l'A-7, però també a l'alliberament de la façana marítima de Tarragona i la construcció d'un by-pass per a l'alta velocitat a la ciutat, que «fa un mes a Foment ni sabien que es demanava, i ara pot quedar aparcat en un calaix». Ricomà també prioritza la creació d'una xarxa de rodalies al Camp que doni una bona connexió amb el Baix Penedès, i alertava del «greuge» de la demarcació respecte a la resta de Catalunya en inversions ferroviàries, que «el 2008 i el 2009 s'han executat en percentatges irrisoris, que no arriben ni al 30% del pressupostat». El diputat és conscient que la mala situació econòmica farà que «s'hagin de prioritzar infraestructures», però creu que s'uneixen dos motius que han de fer que el Camp i l'Ebre quedin fora de les retallades: «Ningú dubta que Tarragona té un dèficit i va amb retard en infraestructures i, a més, les que hi ha pendents són prioritàries per a benefici de tot l'Estat», com ara el corredor mediterrani i l'A-27.



economia

Gairebé trenta milions d’euros per millorar la sostenibilitat i la digitalització de la indústria

Barcelona
economia

La família Grífols i el fons Brookfield estudien una opa pel 100% de la multinacional

barcelona
ECONOMIA

El Bages assoleix màxims històrics de reputació turística en línia

Manresa

Les tempestes de dissabte deixen danys importants als fruiters del Segrià

Lleida
Salvador Ribas Mas
Consultor intercultural, autor del llibre ‘Directivos sin fronteras’

“Els xocs culturals no tenen cap gràcia quan et jugues el pa”

Barcelona
ECONOMIA

Al Maresme, el lloguer s’endú el 50% dels ingressos de les famílies

Mataró

Basetis, la tecnològica que ha prescindit del director general

Barcelona

Proton porta la innovació en fotovoltaica a Aràbia

Barberà del Vallès

El Patronat de la Politècnica celebra el 50è aniversari

GIRONA