Platja d’Aro i Girona engeguen accions per reactivar el comerç local
La destinació de la Costa Brava Centre aposta per la viralitat
Girona posa en marxa l’aplicació Lacompra per fer comandes en línia per ara a en 200 botigues
Les associacions de comerciants, després de dos mesos d’inactivitat, se les empesquen per recuperar embranzida. I Platja d’Aro i Girona van ser ahir dos dels exemples per recuperar la iniciativa i recuperar clientela. Al municipi de la Costa Brava Centre, l’Associació d’Empresaris (Adem) va llançar ahir la campanya Platja d’Aro portes obertes , que s’allargarà fins a final d’agost i aposta, com a principal reclam, per sortejos setmanals a través d’Instagram per oferir diferents paquets amb regal.
El president de l’Adem, Manel Canadell, explica que volen implicar els mateixos clients, als quals demanen col·laboració per viralitzar-la a través de les xarxes, tot etiquetant contactes per desplegar-la i aspirar als obsequis. L’entitat ha fixat l’horitzó inicial dels sortejos a finals de juliol, però preveuen estendre-la fins a l’agost, en funció de la resposta. A banda dels prop de 200 associats a l’entitat, Canadell destacava que s’hi estan interessant molts altres negocis, i posava l’èmfasi en la vocació de “portes obertes, a la seguretat, però també al turisme, gent gran, famílies i tothom en general”.
Aplicació a Girona
L’Ajuntament de Girona va posar en marxa ahir l’anunciada aplicació Lacompra per fer comandes en línia en comerços de la ciutat. Des del consistori es va explicar que fins ara uns 200 establiments “han mostrat el seu interès per sumar-se a aquesta eina”, desenvolupada per l’empresa Interactiu i que es pot descarregar gratuïtament a App Store o Google Play. En els pròxims dies s’hi aniran donant d’alta tots aquests establiments i d’altres que s’hi puguin sumar.
Pel que fa a als ciutadans que vulguin utilitzar-la, han de crear un perfil a l’aplicació, en què els comerços apareixen agrupats segons el sector (alimentació, restauració, moda, llar, salut i bellesa, lleure i cultura, i altres). L’eina permet gestionar les comandes i escollir entre entrega a domicili o recollida a botiga, i també triar la data i hora de les dues coses. El pagament es fa directament al comerciant i pot ser en efectiu, amb targeta o Bizum.
Des de l’equip de govern remarquen que l’objectiu és “pal·liar els efectes de la crisi de la Covid-19 sobre el teixit econòmic i social de la ciutat i situar de nou el sector del comerç com un dels grans motors econòmics del municipi”. La regidora de Promoció Econòmica, Glòria Plana, a més, ho veu també com una oportunitat “perquè aprofitin aquest moment per reconvertir-se també tecnològicament”.