El govern espanyol demana a Nissan un “últim esforç”
L’executiu de Pedro Sánchez avisa que un “desacord no seria bo per a les parts”
Indústria veu possible un pacte fins dimarts i afirma que el final de l’empresa “mereix un bon final” després de 40 anys
La Secretaria General de la Indústria i la Pime del govern espanyol ha demanat aquest dilluns un “últim esforç” a Nissan per desbloquejar les negociacions amb els treballadors, després que la direcció de l’empresa i els sindicats trenquessin les negociacions divendres a última hora de la nit coincidint amb el final del període de consultes.
Fonts de l’executiu han advertit que “el desacord no seria bo per a les parts, tampoc per a Nissan” i sostenen que “és possible” una entesa “d’aquí a dimarts.
La direcció va presentar una oferta final divendres a la nit i va donar fins dimarts als representants dels treballadors perquè donessin una resposta. Pel govern, els 40 anys d’història de la marca a l’Estat “mereixen un bon final”.
Aquest diumenge, responsable d’operacions industrials a Nissan Ibérica i encarregat del tancament de les plantes, Frank Torres, apuntava en una entrevista a TV3 que no descartava una mediació del govern entre empresa i treballadors si no hi ha acord demà. Torres es va mostrar disposat a cedir per arribar a un pacte -abans d’aplicar l’ERO- però també va insistir als sindicats a fer “concessions” i a “prendre decisions ara”. 24 hores abans, en una roda de premsa telemàtica, Torres avisava els treballadors que la de divendres a la nit era l’última oferta.
Mentrestant, dissabte la plantilla mantenia la intenció de portar l’empresa als jutjats i judicialitzar l’ERO després de celebrar una assemblea a Montcada.
Els sindicats van demanar als treballadors que segueixin “en peu de guerra” per demostrar a la multinacional que no cediran davant el que consideren que és una “imposició”.
Entre d’altres, la proposta preveu ajornar el tancament de les plantes de Zona Franca, Montcada i Reixac i Sant Andreu de la Barca fins a finals del 2021, un augment de les indemnitzacions i que els menors de 50 anys que sortissin de l’empresa a partir de l’1 de gener del 2021 tinguessin prioritat per incorporar-se a l’empresa que ocupés el lloc de Nissan a Barcelona.