Economia

Maverick amplia la producció de gels i xampús al polígon d'Ulldecona

L'empresa que fabrica productes de neteja per a Mercadona preveu augmentar un 25% la facturació

L'aplicació de la tecnologia en la fabricació permet a Maverick incrementar la seua capacitat productiva. «Invertim en màquines molt complexes que ens permeten automatitzar la feina, però, com que la demanda també creix, continuem necessitant personal», va explicar el responsable de recursos humans i relacions externes de Laboratoris Maverick, David Sánchez. Així, enguany l'empresa invertirà 9,9 milions d'euros en les instal·lacions que té al polígon industrial Valldepins d'Ulldecona, on a més de la producció cosmètica es podria instal·lar un proveïdor d'ampolles de plàstic de Maverick. «Estem negociant la col·laboració amb un proveïdor perquè s'instal·le al costat de les nostres instal·lacions, on es duria a terme el procés d'insuflar aire a les ampolles», va assenyalar Sánchez.

Una altra inversió que Maverick planteja aquest any és la instal·lació d'una línia de producció a Madrid, al costat de Mercadona. «No es destruiran llocs de treball a Ulldecona per l'obertura d'un centre a Madrid», va assegurar el responsable de recursos humans i relacions externes de Maverick. La plantilla de la fàbrica d'Ulldecona és de 281 persones, 62 de les quals es van contractar l'any passat, i està previst que enguany s'incorporen 10 treballadors més a la planta del polígon Valldepins. Pel que fa a la producció de l'empresa de gels i xampús, és de més de 120 milions d'unitats anuals. La facturació superarà els 130 milions d'euros aquest exercici.

D'Arenys de Mar a Ulldecona

Laboratoris Maverick va decidir el 2002 traslladar la producció d'Arenys de Mar a Ulldecona, on en una primera fase va adquirir una parcel·la de 7.000 metres quadrats. La situació estratègica del polígon Valldepins i el preu del sòl, molt més barat que al Maresme, van fer decidir l'empresa a traslladar-se, tot i que va mantenir el laboratori d'investigació a Arenys de Mar. Durant els darrers anys l'empresa ha crescut a un ritme espectacular i ha passat d'una facturació de 25 milions d'euros el 2005 a facturar 109 milions d'euros el 2009, i enguany manté la tendència a l'alça. «El nostre avantatge competitiu es basa a oferir el millor producte al millor preu», va dir Sánchez, que va recordar que comercialitza un gel a 1 euro el litre. El 2006, el grup valencià Ubesol va adquirir Laboratoris Maverick.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.