Economia

Cupido tria equip

Cinc professionals formen part de l’equip. Sincromed ha adoptat eines de gestió per ser una organització àgil i orientada a la innovació

Potser no figura en cap manual bàsic d’emprenedoria, però quan Diana Gasset va començar a definir l’equip amb què havia de fer realitat la seva empresa es va deixar aconsellar pel seu cor. Res de contractar els servei d’una firma cercapromeses, ni de posar cap anunci pels canals convencionals. En certa manera, es podria dir que ja feia temps que els candidats formaven part del seu dream team particular: “Són persones amb qui he coincidit al llarg de la meva carrera i de qui m’he enamorat professionalment”, assenyala. Tenia els noms i només va haver de localitzar-les i seduir-les amb el projecte. “Totes van dir que sí”, afirma amb satisfacció.

Les cinc –totes elles són dones– formen des del desembre passat l’equip fundador de Sincromed, una empresa que ofereix acompanyament en totes les fases de creació d’un nou medicament o complement alimentari. “Des de la concepció de la idea, l’R+D, els assaigs, l’escalat per produir-lo, fins a arribar a l’aterratge en el mercat, tenim en compte el disseny de l’envàs o el compliment de tot el marc regulador vigent en cada país, és a dir el cos normatiu que defineix el sector.” En definitiva, el que vindria a ser un projecte “claus en mà”.

A més, Sincromed és un exemple d’intraemprenedoria. Diana Gasset, enginyera química, era la directora tècnica i d’operacions de Sincrofarm, una CMO (contract manufacturing organization), que desenvolupa i produeix medicaments i complements alimentaris per a persones i animals. Aquest laboratori de Cornellà de Llobregat treballa per a tercers i forma part del grup empresarial Feliu (Distribuciones Feliu i Packaging Feliu). Gasset explica que la idea que va donar lloc a Sincromed va ser iniciativa d’ella i que va comptar amb el suport dels socis del grup. La spin-off aprofita tota l’experiència i el coneixement que el holding ha adquirit al llarg de més de trenta anys d’existència en tota la cadena de valor del producte. Ara bé, en aquells àmbits en què el know how és feble, Sincromed té previst tancar aliances amb altres empreses o institucions. És el cas de la recerca o del regulació internacional, especialment en els productes de dietètica. A diferència del món dels medicaments, en què tot és més clar, hi ha una certa harmonia i firmes especialitzades, en el camp dels complements alimentaris hi ha molta feina per fer. Sincromed vol liderar una xarxa internacional que faciliti l’exportació d’aquests productes entre països. De ben segur que no faltaran bones dosis de dopamina per enamorar els socis estrangers

Gasset avança que les previsions de negoci ja s’han vist superades gràcies a la bona acollida de la proposta en un sector que valora la rapidesa d’arribar al mercat perquè cuidar la salut està de moda.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia