El consum de moda comença a recuperar-se lentament i tanca març amb un 10% de menys de vendes que 2019
La despesa mitjana és de 144,6 euros per client en el primer trimestre, un 20% per sota del consum de 2019
El consum de moda ha començat a recuperar-se “molt lentament” en el primer trimestre, segons el panel de consum de producte de moda elaborat pel Clúster Català de la Moda (Modacc) i l’empresa especialitzada en estudis de mercat Kantar.
Gener i febrer han tancat amb una caiguda de vendes del 27,4% respecte a l’any passat. Al març, els ingressos de les empreses del sector han estat un 10% inferiors a les xifres de 2019 i constaten un inici “tímid” de la recuperació. En el primer trimestre, la despesa per client ha estat de 144,6 euros, un 20% per sota del consum mitjà del 2019 i també per sota dels 155,6 euros del primer trimestre de 2020.
Per categories, la moda interior d’home, la calceteria i l’íntim de dona han registrat un “molt bon comportament”, amb un increment anual de les vendes del 19,5%, el 10,5% i el 7,4%, respectivament. Les categories de moda exterior i bany, molt vinculades a l’activitat social i d’oci, han continuat mantenint tendències negatives.
Durant el primer trimestre, la moda en línia ha moderat els seus creixements, però s’ha mantingut a nivells “molt elevats” en comparació amb el mateix període de 2019.
En qualsevol cas, l’estudi mostra també canvis de fons en els hàbits dels consumidors, com la voluntat de comprar productes més sostenibles i saludables.
Per aquest any, l’informe preveu un primer semestre amb consums moderats, continuant amb la tendència registrada el 2020. En els darrers sis mesos de l’any, l’estudi estima creixements importants en el consum de productes de moda lligat a la recuperació d’activitats socials i el turisme.