Els transportistes de vehicles pesants desconvoquen la marxa lenta després de l’ampliació de la moratòria de la ZBE
El sector demana aprofitar aquest període per aconseguir una homologació de filtres i catalitzadors i un pla d’ajudes
Les associacions de transportistes de vehicles pesants han decidit suspendre la marxa lenta prevista pel 31 de maig després de l’ampliació de la moratòria de la Zona de Baixes Emissions (ZBE) per a aquest tipus de vehicles.
El sector considera que l’endarreriment de l’entrada en vigor de les restriccions els ha de permetre reprendre la taula de negociació per aconseguir l’homologació de filtres i catalitzadors, un pla d’ajudes per a la renovació del sector i més seguretat jurídica. En cas contrari, les associacions han alertat que la moratòria només contribuirà a endarrerir el problema i que reprendran les mobilitzacions.
Les entitats de transport de mercaderies de Barcelona van anunciar fa una setmana la convocatòria d’una marxa lenta per reclamar la moratòria de l’entrada en vigor de les restriccions de la ZBE, entre altres aspectes.
Així mateix, demanaven a les administracions una reconversió del sector “progressiva i realista”, ajudes directes per substituir els vehicles i un pla de reconversió d’aquests mitjançant l’homologació de filtres i catalitzadors.
Aquest divendres, els cinc municipis metropolitans que integren la ZBE, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i la Generalitat han acordat ampliar la moratòria per les circumstàncies econòmiques derivades de la pandèmia.
D’aquesta manera, les restriccions per als camions i autocars petits entraran en vigor l’1 de gener de 2022. En el cas dels autocars de transport col·lectiu, aquesta mesura es començarà a aplicar a partir de juliol de 2022.