Puigneró: “Farem l’aeroport més verd d’Europa”
El vicepresident del Govern obre la porta a restringir l’accés a l’aeròdrom dels avions més contaminants en un futur
El vicepresident del Govern, Jordi Puigneró, ha volgut fer palès el seu compromís amb el medi ambient després d’anunciar l’acord per l’ampliació de l’aeroport del Prat, que suposarà envair l’espai protegit de La Ricarda.
En una entrevista a Catalunya Ràdio, el també conseller de Polítiques Digitals i Territori s’ha compromès a reduir “al mínim” l’afectació de les actuacions sobre el territori i ha assegurat que l’aeròdrom serà “el més verd d’Europa”.
En aquest sentit, Puigneró no només ha parlat de les àrees naturals protegides, sinó que ha valorat la possibilitat de reduir la contaminació als accessos i ha obert la porta a restringir l’accés dels avions més contaminants en un futur.
“La lluita contra el canvi climàtic és una lluita de tots; si no assolim els objectius, serà un fracàs”, ha subratllat Puigneró, tot recordant que qualsevol actuació al Prat haurà de rebre el vistiplau de la Comissió Europea.
El vicepresident del @govern @jordiPuignero a @maticatradio: "No es concreta encara el projecte del Prat. El que sí hem fet és posar garanties perquè acabi sent un millor aeroport"
— El Punt Avui 🎗️ (@elpuntavui) August 3, 2021
#EnTempsRealEPA https://t.co/4LLmigf3Fd
Per altra banda, el vicepresident del Govern ha fet una crida a les veus que s’oposen al projecte per “treballar junts”, tot remarcant la “importància” que suposa l’ampliació de l’aeroport per al conjunt de l’economia catalana.
“Qui es vulgui oposar al projecte ho haurà d’explicar; [...] tothom hi haurà de posar de la seva part”, ha comentat.
El vicepresident del @govern @jordiPuignero a @maticatradio: "Hem parlat amb els ajuntaments i amb els agents econòmics. Hem parlat amb tothom. I després arriba el moment de prendre decisions" #EnTempsRealEPA https://t.co/4LLmigf3Fd
— El Punt Avui 🎗️ (@elpuntavui) August 3, 2021
Per Puigneró, l’ampliació del Prat era una qüestió “irrenunciable” i confia que, gràcies a l’acord, Barcelona deixarà de ser un aeroport low-cost per ser un aeroport “de valor afegit”.
El vicepresident del @govern @jordiPuignero a @maticatradio: "Hem de fer possible els vols intercontinentals i que sigui menys un aeroport 'low cost'. Cal evitar haver de fer escales que minvem la competitivitat" #EnTempsRealEPA https://t.co/4LLmigf3Fd
— El Punt Avui 🎗️ (@elpuntavui) August 3, 2021
“Un dels grans problemes de l’economia catalana és que, per arribar al país, s’han de fer escales; i quan has de fer escales, perds competitivitat”, ha subratllat.
Finalment, també ha valorat positivament que s’hagi donat llum verda a establir noves connexions d’alta velocitat amb els aeroports de Girona i Reus per fer que Catalunya sigui “un país molt més competitiu”.
En aquest cas, Puigneró ha recordat que les actuacions a la xarxa ferroviària es completaran entre els anys 2022 i 2026, període en què s’hauran de dur a terme el projectes fixats en el Document de Regulació Aeroportuària (DORA).
El vicepresident del @govern @jordiPuignero a @maticatradio: "Una economia sense un sistema aeroportuari competitiu no té futur" #EnTempsRealEPA https://t.co/4LLmigf3Fd
— El Punt Avui 🎗️ (@elpuntavui) August 3, 2021