La Borsa
Més valors
Economia

L’Automobile tanca avui la primera edició postcovid amb uns 300.000 visitants

L’organització qualifica “d’èxit absolut” el saló i creu Barcelona “ha donat la cara”

La fira ha acollit 22 marque i s’hi han presentat 18 primícies, moltes de les quals de cotxes elèctrics i híbrids endollables

El saló Automobile Barcelona tanca aquest diumenge la seva primera edició postpandèmia amb una xifra estimada de 300.000 visitants.  Des de Fira de Barcelona destaquen que el saló és “el tret de sortida” d’un calendari firal “intens” i creuen que el certamen surt “reforçat” de cara a l’any vinent.

Malgrat que les dades contrasten amb els volums previs a la crisi de la Covid-19 –el 2019 van visitar-lo més de 800.000 persones-, l’organització qualifica la fira “d’èxit” i creu que la seva celebració “consolida la tornada a la normalitat” del sector.

“El saló ha estat un èxit absolut”, ha afirmat el president de l’Automobile, Enrique Lacalle. “Barcelona ha respost massivament a la seva crida i els passadissos s’han omplert d’apassionats del motor, de compradors potencials i de professionals”, ha reivindicat. Lacalle ha contraposat l’“èxit” de l’Automobile amb el saló de Munic, que “ha tingut menys marques”, i el de Ginebra, que “no obre les portes fins 2023”. “Barcelona ha donat la cara”, ha sentenciat. En declaracions a Catalunya Informació, Lacalle no ha descartat que al final de l’última jornada de la fira s’arribi a la xifra de 350.000 habitants.

“Hem aconseguit el que semblava impossible gràcies a l’esforç de tots. I com hem fet els darrers 102 anys, Automobile ha estat la millor plataforma per contribuir a impulsar la indústria i un futur sostenible“, ha afegit Lacalle.

En la mateixa línia, el director de l’Automobile, José Miguel García ha remarcat que el saló barceloní és “la primera gran fira amb públic a Europa després de la pandèmia”. “Creiem que Barcelona ha respost de meravella”, ha celebrat.

García ha posat en valor les 18 primícies de models presentats en l’edició i el fet que la majoria de públic hagi pogut provar les prestacions que l’electrificació aporta al món de l’automòbil. Sobre els resultats del saló 2021 com a plataforma comercial, ha valorat que “algunes marques han aconseguit més vendes que el 2019”, abans de la Covid.

El recinte de Montjuïc de la Fira ha estat l’aparador per als últims models i novetats de les 22 marques presents -Alpine, Baltasar, BMW, Cupra, Dacia, DFSK, Ford, Hispano Suiza, Honda, Hyundai, Kia, Lexus, Lotus, Mercedes Benz, Mini, Nissan, Renault, Seat, Smart, Subaru, Suzuki i Volvo-, que han presentat 18 primícies, una mundial i una altra europea.

Ricard Zapatero, membre del comitè executiu de Fira Barcelona, ha considerat que l’Automobile ha representat “la primera gran fita per a Barcelona” després del pitjor de la pandèmia. Segons ell, el saló ha permès “tornar a connectar amb la ciutadania” i “ha estat un èxit tant per al sector com per a la ciutat”.



Sí al certificat Covid si evita més mesures a la restauració

Sí al certificat Covid si evita més mesures a la restauració

GIRONA

Bellapart, millor pime en els premis de Foment del Treball

LES PRESES
empreses

Distinció per a Moventis Sarfa, a Begur

Dues granges gironines premiades en els Porc d’Or

Dues granges gironines premiades en els Porc d’Or

GIRONA

Palamós fa pedagogia amb el peix

palamós

Nou mercat a la tarda a Sarrià per a públic més jove

sarrià de ter

La plantilla de Nissan clama pels llocs de feina

barcelona
economia

El govern critica la “desorientació” amb els Next Generation

El Black Friday de l’Espai Gironès acaba demà, diumenge

El Black Friday de l’Espai Gironès acaba demà, diumenge

SALT