Puratos preveu créixer un 26% en vendes l’últim trimestre d’aquest any
La multinacional belga especialitzada en matèries primeres per a fleques, pastisseries i xocolateries tancarà l’exercici amb xifres superiors a les de la prepandèmia
Puratos, la multinacional belga amb seu a Sils dedicada al desenvolupament de productes, tecnologies i solucions per a fleques, pastisseries i xocolateries, preveu incrementar un 26% les vendes durant aquest últim trimestre de l’any respecte al 2020, situant-se per sobre també del 2019 –en un 6%–, any que es va batre un rècord de vendes. Entre els factors que expliquen aquest increment hi ha el creixement important de la producció amb massa mare, que ha augmentat un 42% aquest any.
Si bé la pandèmia va afectar també Puratos, especialment en la caiguda de vendes del canal Horeca –destinat a la restauració– i també en la part destinada a pastisseria per la manca de trobades familiars o empresarials, segons explica el director general, Jorge Grande, aquest 2021 es tancarà amb un increment important de vendes, especialment, per la campanya de Nadal, que es va presentar ahir i que inclou panettones o tortells amb massa mare, entre d’altres. La postpandèmia, però també el desenvolupament de nous productes, tant en fleques com en pastisseries i xocolateries –es tenen un 4% més de comandes que el 2019 en aquest últim cas també–, han estat clau per a aquests resultats.
D’altra banda, i segons va explicar Grande a l’ACN, hi ha preocupació per la crisi de matèries primeres i de transport derivada de la Covid-19. Per això, a les plantes de Sils i Riudarenes de Puratos intenten sortejar-la allargant estocs i tancant contractes a llarg termini. També reduiran fins a un 15% el consum d’electricitat amb plaques solars. Concretament, la companyia preveu instal·lar plaques solars no només a les teulades de les seves dues fàbriques de la Selva, sinó també en terrenys de la planta de Sils. “El nostre pla és que tot aquest camp de plaques solars, que es posarà en marxa l’any vinent, tingui 4 gigawatts de potència; això ens permetrà reduir entre un 15% i un 20% el consum d’energia de les dues plantes”, concreta Grande.
LA FRASE
Pa a Mart
La multinacional belga també va donar a conèixer ahir un nou projecte d’innovació que es farà des de Bèlgica a partir de l’any vinent, que consisteix en un laboratori des del qual es vol investigar com fer pa reproduint les condicions de Mart. Així, la directora de màrqueting de Puratos Group, Sophie Blum, va explicar a través d’una videotrucada que el que es pretén és recrear les condicions climàtiques que té el planeta vermell: poca aigua, temperatures extremes en un laboratori batejat com a PuraDOME i en què participin també start-ups, universitats i clients de Puratos per crear solucions alimentàries i, per exemple, sobre com podria ser fer pa en condicions extremes.