Economia

Ryanair recupera un avió de base

Arribarà a l’aeroport de Girona el primer cap de setmana de desembre

La companyia ha programat per a aquest hivern set rutes i oferirà uns 100.000 seients fins a la primavera

L’aeroport tanca l’octubre amb una “ocupació molt elevada”

S’ha de convèncer les companyies Pobeda Airlines i Jet2 que tornin

La com­pa­nyia Rya­nair recu­pera un avió de base a l’aero­port de Girona - Costa Brava a par­tir del pri­mer cap de set­mana del mes vinent. I per a aquest hivern l’aerolínia pre­veu ofe­rir 32 ope­ra­ci­ons set­ma­nals (set rutes en actiu) i uns 100.000 seients fins a la pri­ma­vera. Això suposa un 64% de l’acti­vi­tat que hi havia abans de la pandèmia. L’anunci el va fer ahir el direc­tor de l’aero­port de Girona, Vicent Pallarès, en el decurs de la jor­nada orga­nit­zada per la Taula Giro­nina de Turisme per valo­rar la tem­po­rada d’enguany i par­lar de futur.

Per Pallarès, el fet que Rya­nair torni amb un avió de base a Girona i pro­grami vols és un senyal de recu­pe­ració de l’acti­vi­tat aero­portuària, després que aquest mes d’octu­bre s’hagi tan­cat amb una ocu­pació “molt potent”. “I això ens fa pen­sar que l’acti­vi­tat pot tenir certa deses­ta­ci­o­na­lit­zació a la Costa Brava perquè, a més, aquest mes de novem­bre també hau­ria pogut ser molt bo però la pro­gra­mació de les com­pa­nyies es va tan­car al mes d’octu­bre”, va dir el direc­tor de l’aero­port, que va asse­gu­rar que, per tant, aquest mes de novem­bre “serà de tran­sició”.

Aquest allar­ga­ment de la tem­po­rada turística podria ser “per les pun­tes”. D’aquesta manera les com­pa­nyies, sem­pre segons el direc­tor de l’aero­port, podrien aug­men­tar les seves ope­ra­ci­ons a la pri­ma­vera i a la tar­dor per la demanda que hi ha de públic.

Fent una valo­ració de la tem­po­rada, Pallarès va recor­dar que els vols comer­ci­als van tor­nar a par­tir del juliol i que han estat tre­ba­llant amb tres com­pa­nyies –Transa­via, Rya­nair i TUI–, i tot i que l’objec­tiu era afe­gir altres ope­ra­dors turístics al llarg de l’estiu, la situ­ació sanitària i els rebrots ho van impe­dir. Mal­grat això, les com­pa­nyies que han ope­rat a Girona han notat un aug­ment del nom­bre de pas­sat­gers a mesura que ana­ven pas­sant els dies i per això les aerolínies van deci­dir anar incre­men­tant els vols.

Més enllà de la com­pa­nyia irlan­desa, Pallarès és par­ti­dari d’ana­lit­zar “la for­ta­lesa” del mer­cat holandès, ja que els visi­tants pro­ce­dents dels Països bai­xos han estat un dels prin­ci­pals mer­cats durant la pandèmia. Per això creu que cal seguir tre­ba­llant amb Transa­via i fins i tot “obrir noves opor­tu­ni­tats” rela­ci­o­na­des amb aquest mer­cat. El direc­tor també és del parer de recu­pe­rar l’acti­vi­tat amb països de fora de l’espai Schen­gen. “Hem d’anar al dar­rere de les com­pa­nyies perquè seguei­xin ope­rant des d’aquí”, va afe­gir. En aquest sen­tit, Pallarès va recor­dar que les res­tric­ci­ons sanitàries han impe­dit que una part del mer­cat britànic i rus viatgés a la Costa Brava. Per això aposta per convèncer les com­pa­nyies com Pobeda Air­li­nes i Jet2 que tor­nin a ope­rar des de Girona amb les con­ne­xi­ons a Rússia i el Regne Unit.

I par­lant de l’aero­port, la dele­gada del govern a Girona, Laia Cañigue­ral, va insis­tir en el suport que donen les admi­nis­tra­ci­ons a aquesta infra­es­truc­tura. Per això va anun­ciar que la Gene­ra­li­tat i la Dipu­tació estan aca­bant d’enlles­tir un con­junt d’acci­ons per impul­sar les ins­tal·laci­ons de Vilobí d’Onyar i que es faran públi­ques abans de finals d’any.

Des­pesa simi­lar a la del 2019

El res­pon­sa­ble de Cai­xa­Bank Hotels and Tou­rism, Albert Pas­cual, va asse­gu­rar que la demar­cació de Girona ha estat un refe­rent en l’àmbit turístic per les bones dades que han reco­llit els empre­sa­ris durant el 2021 en com­pa­ració amb la resta de l’Estat, i per això manté que el 2022 el sec­tor turístic gironí viurà “una tem­po­rada simi­lar a la del 2019”. Les pre­vi­si­ons de l’enti­tat bancària de cara a l’any vinent a l’Estat és que hi hagi una recu­pe­ració del PIB del 85% res­pecte al 2019. I per això Pas­cual creu que a Girona aquesta pre­visió se superarà “de llarg” i es podran man­te­nir o fins i tot superar les dades del 2019.

En aquest sen­tit, Pas­cual va expli­car que la des­pesa turística a les comar­ques giro­ni­nes de juny a setem­bre va repre­sen­tar el 82% del nivell asso­lit el 2019 i que aquest per­cen­tatge s’incre­menta si s’ana­litza la des­pesa de l’estiu, que va ser del 92%. “La gent ha vin­gut menys dies però el nivell de des­pesa ha sigut supe­rior”, va dir. I si es com­pa­ren les dades per turis­tes, el turisme català i espa­nyol ha aug­men­tat un 46% la des­pesa en allot­ja­ment en com­pa­ració amb el 2019 i, en canvi, el turista inter­na­ci­o­nal, que aquest any ha sigut infe­rior, l’ha dis­minuït un 9%.

LES FRASES

Hem d’anar al darrere de les companyies perquè segueixin operant des de l’aeroport de Girona
Vicent Pallarès
DIRECTOR DE L’AEROPORT GIRONA - COSTA BRAVA

LES XIFRES

El 2022 el sector turístic gironí viurà una temporada similar a la que tenia el 2019
Albert Pascual
caixabank hotels and tourism
32
operacions
setmanals preveu programar per a aquest hivern la companyia Ryanair a Girona.
46
per cent
és l’increment de la despesa que ha tingut aquest estiu el turisme català i espanyol respecte al 2019.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.