Economia

GameSquare, paradís dels ‘freak gamers’

L’aplicació de compravenda de ‘funkos’ i videojocs vol crear comunitat

Van crear una pla­ta­forma i una apli­cació mòbil i van sor­tir deci­dits a con­que­rir i con­quis­tar el mer­cat del col·lec­ci­o­nisme més freak, el dels geek gamers, éssers que ho dona­rien tot per tenir aquell vide­o­joc, con­sola o funko des­ca­ta­lo­gat. GameS­quare va néixer el gener de l’any pas­sat a través de dues pare­lles d’amics, de 24 i 27 anys, per par­tida doble.

Gerard Jané (Tar­ra­gona), de qui va par­tir l’embrió de GameS­quare, i Martín Simón (Ourense) es van conèixer jugant a bàsquet a la residència uni­ver­sitària on vivien. Estu­di­a­ven a la Uni­ver­si­tat Pom­peu Fabra, al cam­pus Ciu­ta­de­lla. El pri­mer, econòmiques. El segon, polítiques.

“Sem­pre he estat un freak gamer, i acu­mu­lava molts vide­o­jocs i mate­ri­als rela­ci­o­nats. Per fer qua­tre quar­tos, vaig començar a ven­dre’n alguns a través de pla­ta­for­mes de segona mà i lla­vors em vaig ado­nar que tenia mate­rial que interes­sava molta gent”, explica Jané. D’aquí va sor­gir la idea de crear una pla­ta­forma de com­pra­venda de vide­o­jocs i funko pops (nino­tets petits i cap­gros­sos que repre­sen­ten per­so­nat­ges de pel·lícules, còmics o jocs). “Sobre­tot per no per­dre temps i anar direc­ta­ment a qui li interes­sava el pro­ducte”, rebla.

Neces­si­ta­ven algú que s’ocupés de la part informàtica i van pen­jar un post a la xarxa Linke­dIn. “Vam tro­bar en Pol i, al cap de tres mesos, ell mateix ens va pre­sen­tar en Xavi. Tots dos, engi­nyers for­mats a la UPC, en Rodo­reda (Santa Maria d’Oló) és l’actual CTO (direc­tor tec­nològic) de la com­pa­nyia i en Llor­de­lla (Sol­sona) porta el front-end (dis­seny web) de l’apli­cació.

Van estar un any tre­ba­llant en el desen­vo­lu­pa­ment de la idea, però no tenien diners per com­prar gai­res peces i van optar per posar-se en con­tacte amb les boti­gues d’aquests pro­duc­tes a l’Estat perquè expo­ses­sin algu­nes uni­tats en la seva pla­ta­forma. “En l’estrena, vam acon­se­guir una vin­tena de boti­gues i fins a un miler de pro­duc­tes. Vam fer foto­gra­fies de tot i ho vam pujar a la pla­ta­forma. Els interes­sats s’apun­ten a la wish­list i el nos­tre pro­grama posa en con­tacte el pro­pi­e­tari amb qui ofe­reix el preu esta­blert”, diu Jané. Obte­nen entre el 5% i el 10% del preu de venda de cada pro­ducte.

Atrac­tiva.

L’empresa emer­gent va aixe­car al setem­bre una ronda d’inversió de 100.000 euros en menys de 48 hores a la pla­ta­forma de crowd­fun­ding Star­tupx­plore, atra­ient més de 50 inver­sors, entre ells Awin Capi­tal, fons espe­ci­a­lit­zat en inversió a start-ups del sec­tor gaming. “Volem anar més enllà de les transac­ci­ons comer­ci­als i fer de GameS­quare una comu­ni­tat que faci sen­tir els usu­a­ris com a únics”, diu.

El negoci que pro­posa GameS­quare està basat en l’apli­cació What­not nord-ame­ri­cana, refe­rent als EUA. I, com ja fan ells, ha ini­ciat fa unes set­ma­nes les live shop­ping” (sub­has­tes en directe) a través de la xarxa social Ins­ta­gram. “Tenen una durada d’un minut per pro­ducte i les fem dos cops per set­mana. Sub­has­tem només funkos exclu­sius.” Al març en van fer set, “tan­ca­des amb molt d’èxit”. El repte d’enguany és con­so­li­dar-se i asso­lir els 800.000 euros de fac­tu­ració.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia