Economia

JDA competirà en la consultoria en línia amb una nova marca

Avanza oferirà serveis professionals en els àmbits fiscal, laboral i comptable per captar clients joves

La firma valida el seu model de creixement a còpia d’adquirir altres empreses

La firma de serveis professionals JDA llançarà, després de l’estiu, la consultora en línia Avanza Gestores, amb la qual es vol acostar a una clientela més jove i més acostumada a consumir productes per internet. La iniciativa arriba després d’invertir més d’1 milió d’euros en la transformació digital de la companyia, gràcies a la qual el client tradicional ja pot disposar de tota la seva documentació amb un clic i fer consultes a través d’una aplicació. El següent pas natural ha estat el desenvolupament d’un producte diferenciat per al client d’internet: “Comercialment serà una marca totalment autònoma i tindrà un equip especialitzat en l’assessorament virtual”, explica Joan Díaz, soci director general de JDA.

Paral·lelament a l’estratègia en línia, JDA no afluixa en el seu afany de guanyar volum i presència física a tot l’Estat. Amb aquest objectiu ha integrat diverses firmes de serveis professionals en els últims anys, i la intenció és continuar fent-ho. A més de Granollers, on hi ha la seu central, la companyia té oficines a Sabadell (on recentment s’acaben d’inaugurar unes instal·lacions), Barcelona i Madrid. La voluntat és entrar a València, Màlaga i en altres ciutats destacades.

Com s’ha dit, el procediment habitual d’aterratge és la compra de firmes locals, que és la manera més ràpida d’aconseguir talent professional i una cartera de clients. I sovint no n’hi ha prou amb una sola adquisició: a Madrid, per exemple, de moment se n’han comprat quatre, la més recent B&B Gestión. A Barcelona s’acaben de sumar els despatxos Planartús i Evial Asesores. A cop de talonari s’aconsegueix la grandària i les característiques desitjades. Joan Díaz explica que viu aquests processos com si fos un aficionat als puzles: “Estudio el mercat i miro de trobar les peces que juntes completen el trencaclosques”, afirma. Les peces a les quals es refereix Díaz són els àmbits d’actuació de JDA, que engloba el fiscal, el laboral, el legal, el processal i el de compliment, però la firma és coneguda i sol·licitada, sobretot, per algunes especialitzacions dins d’aquests àmbits, com ara l’assessoria en mobilitat internacional o la litigació, que els han obert les portes de grans empreses de l’Ibex. L’auditoria va deixar de formar part dels serveis de la companyia quan, per evitar conflictes d’interessos amb la consultoria, es va segregar i traspassar.

De cara al futur, no es descarten altres maneres de sumar peces que no siguin l’adquisició, com ara associar-se i compartir la propietat, sempre que hi hagi sintonia amb el possible soci.

Cultura.

Per agilitar el procés d’integració, han desenvolupat un sistema de control de gestió que repliquen ràpidament en cada adquisició. “És més complicat traslladar la cultura de la companyia”, reconeix el fundador de JDA.

La firma de Granollers s’ha posicionat com un dels deu primers despatxos professionals de Catalunya, segons alguns rànquings, però l’ambició és continuar creixent sense perdre de vista la rendibilitat. “El volum cada dia és més important, perquè els preus dels serveis cauen i els marges s’aprimen”, afirma.

En aquest sentit, la firma acaba d’aprovar el seu pla estratègic en què es detallen les dues palanques de creixement esmentades: l’expansió de la xarxa d’oficines i la irrupció en el mercat dels serveis en línia. Sobre el creixement exterior, Díaz recorda que JDA s’ha vinculat a SFAI, una de les vint-i-set xarxes internacionals de despatxos professionals que hi ha, amb què les firmes independents miren de plantar cara a les grans cadenes del sector, les anomenades Big Four: Deloitte, PwC, Ernst & Young i KPMG. L’acompanyament exterior dels clients de JDA es fa en col·laboració amb despatxos locals de la xarxa. En aquest sentit, els plans de creixement no inclouen implantacions a l’estranger, però sí cercar alguna cooperació més estreta amb firmes de França i Portugal.

JDA preveu arribar enguany als 8 milions d’euros de facturació, després de tancar el 2021 amb una xifra de vendes propera als 7 milions. Aquesta evolució positiva és, en part, deguda al creixement orgànic i, en part, al creixement per adquisicions corporatives. La plantilla és actualment de 120 professionals.

JDA

Facturació prevista
8 M€
Treballadors
120
Any de fundació
1982
L’espectre de la clientela de JDA va de la microempresa i el particular a la gran empresa cotitzada. Es podria dir el mateix dels sectors, des del manufacturer fins a bancs i asseguradores. “Volem ser una firma amb valor afegit i que sorprengui”, afirma.
Els orígens

Precocitat i tenacitat

Joan Díaz explica que era un jove economista acabat de llicenciar i un precoç director d’oficina bancària quan, amb 24 anys, va decidir obrir el seu despatx: “Volia ajudar les empreses en tots els àmbits possibles”, afirma. Va començar per l’àmbit fiscal perquè s’estava duent a terme una reforma d’impostos per passar del model franquista a un sistema d’avaluació de la tributació més directe. Després van seguir tots els camps d’actuació: el laboral, el legal, etc.

Fa uns quinze anys, la companyia va adquirir una certa dimensió i Díaz va optar per deixar la trinxera i assumir la gestió empresarial.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.