Economia

Concentració contra l’“ecoblanqueig” d’Ametller Origen

La plataforma StopAgroparc denuncia un ús tendenciós del llenguatge verd per part de l’empresa

La plataforma ciutadana StopAgroparc, que va néixer per intentar frenar el projecte milionari que l’empresa Ametller Origen vol desenvolupar al Penedès, va reunir una vintena de persones amb pancartes davant la botiga que la marca té al carrer Berlín, cantonada Numància, a Barcelona. Aquesta va ser la primera d’una llista d’accions que la plataforma ha programat per als pròxims mesos amb l’objectiu de denunciar l’“ecoblanqueig” de la marca, tant a l’hora de presentar els seus productes com a l’hora de plantejar el projecte de l’Agroparc que vol construir al terme municipal de Gelida. La plataforma ciutadana, a través de diferents entitats ecologistes, ha presentat un plec de consideracions al projecte, ja que consideren que “ni és sostenible, ni és circular” tal com diu el promotor. Els membres de la plataforma lamenten el suport institucional que només poden explicar pel fet que “l’administració necessita suposats projectes circulars per accedir a fons europeus”. Segons ells, malmetre el que és un paratge natural i destrossar un connector ecològic entre l’Ordal, Roques Blanques i el Parc Natural de Montserrat, on actualment nidifica l’àliga cuabarrada, no té cap sentit, quan hi ha un munt de polígons industrials urbanitzats i sense ocupar.

StopAgroparc recorda que el projecte preveu la instal·lació d’una part important d’hivernacles en terrenys de secà que consumiran el 48% del total d’aigua de pou que s’està consumint actualment a tot l’Alt Penedès i adverteix que la idea de promoure un parc temàtic visitable serà “nefast” per a la fauna de la zona.

LA FRASE

L’interès de l’administració per les indústries circulars no és gratuït: busquen fons europeus
Jordi Bofill
MEMBRE DE NATURALISTES DE GELIDA

Sostenibles i mitges veritats

“Portar fruites, verdures i hortalisses de Múrcia, de Sòria o de Romania per vendre a Barcelona no és ni sostenible ni de proximitat”, explica Jordi Bofill, membre de Naturalistes de Gelida i de la plataforma StopAgroparc. Bofill adverteix que el sistema de màrqueting d’Ametller Origen porta els clients a pensar que compren ecològic i de km0 quan la realitat és una altra. I això mateix és el que passa amb la suposada circularitat de l’Agroparc.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

El Sabadell demana més concreció a l’oferta de compra del BBVA

barcelona

Pronovias redueix l’ERO a 64 persones i evita la vaga

Barcelona
economia

El TJUE avala la macrodemanda contra cent bancs per les clàusules sòl

barcelona
economia

L’Ajuntament comprarà un edifici al Raval per destinar 8 pisos al lloguer social

Barcelona
economia

El CTESC alerta que l’habitatge és el “principal problema social” i exigeixen accions “imaginatives”

barcelona
economia

Lleida-Alguaire estrena un node 5G per millorar la cobertura i la connectivitat de les empreses

Alguaire
economia

Catalunya supera per primer cop els dos milions de turistes estrangers en un mes de maig

barcelona

Refundar: família empresària Fisas-Guixà

conseller de famílies empresàries

Girona assoleix un nou rècord d’ocupació aquest juny

girona