Economia

La vaga genera pèrdues de fins a 1.500 euros diaris al 39% de les empreses

Vaga de trasnportistes

Un 39% de les empreses enquestades per la patronal vallesana Cecot afirma que la vaga de transportistes suposa un cost diari de fins a 1500€. La Cecot ha realitzat un sondeig, via correu electrònic, entre les empreses associades a l'entitat per tal de conèixer les conseqüències econòmiques de la vaga de transportistes,. Tot i que la resposta de formularis estarà oberta fins la fi de la vaga, la patronal ha avançat els resultats obtinguts fins aquesta tarda.

Del total de respostes vàlides obtingudes entre les 15 h i les 17 h, la distribució de respostes per sectors és la següent: construcció 15,9%; alimentació 4,4%; indústria 31,4%; comerç 11%; serveis 28,3%, i altres 8,4%.

Pel que fa a la pregunta de si la vaga de transportistes afecta l'activitat, el 78,3% dels enquestats responen que sí, davant el 21,2% que responen que la vaga no afecta a la seva activitat empresarial.

A la pregunta “Com afecta la vaga del transport?”, el 52,6% de les empreses responen que no poden distribuir la seva mercaderia; el 9,7% dels enquestats al·leguen una reducció de les vendes i del seu procés productiu; i un 15,9% responen a altres motius diversos.

Finalment, quan la Cecot els demana “quin és el cost diari que les conseqüències de la vaga representa per les seves empreses” la resposta dels enquestats es distribueix de la manera següent: menys de 600€, 19,4%; 601 a 1500€, 19,6%; 1501 a 3000€, 12,8%; 3001 a 6000€, 12%; 6001 a 15.000€, 7%, i més de 15.000€, 7,5%.

“Des de la Cecot, tot i que entenem perfectament la problemàtica per al sector del transport i, sobre tot, dels transportistes autònoms no donem suport a la vaga perquè entenem que no resoldrà la pujada del preu del gasoil ja que es tracta d´un fenomen global”, afirma David Garrofé, secretari general de la Cecot, i afegeix “entenem que aquesta situació és fruit d´anys de tenir un preus de combustibles per sota de la mitjana europea i ara el sector no pot repercutir sobre els clients, de forma sobtada, aquesta forta pujada del gasoil. Això genera més inquietud en el sector”.

La patronal catalana creu que és normal que el sector esperi que l´administració doni respostes a aquesta situació. Aquesta situació porta ara a no poder repercutir els increments i aquí sí que la Cecot creu que el Govern ha de dir com solventar-ho. “El Govern ha de definir quin model de sector del transport, com a país, preveu que ha de proposar”, diu Garrofé, “i quin pla té per ajudar a conduir a les empreses perquè es reajustin i tractin d’alinear-se.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
ECONOMIA

La plantilla de Lékué a la Llagosta es mobilitza contra el tancament de la planta: “Estem pagant una mala gestió”

La Llagosta
economia

L’Opa del BBVA al Sabadell s’alenteix

barcelona
unió europea

La CE veta l’ús d’un agent químic present en caixes de pizza

barcelona
regne unit

El Banc d’Anglaterra no es deixa arrossegar per la Fed i manté els tipus en el 5%

barcelona

Girona és una de les demarcacions de l’Estat amb més hotels a la venda

GIRONA
Tribuna

Un equip de 3 estrelles

Soci-Director de H&B Human and Business, conferenciant i formador
economia

Ajuntament, empreses i institucions acadèmiques impulsen l’Aliança per a la Innovació BIVA

SANT CUGAT DEL VALLÈS
Estats Units

La Fed retalla mig punt els tipus d’interès en la primera rebaixa des del 2020

Barcelona
Estats Units

Tupperware inicia el procediment de fallida

Barcelona