Economia

L'esperit reivindicatiu es perd

El futur del Prat

Fa gairebé un any, el 22 de març del 2007, l'empresariat català va sortir del seu habitual ostracisme i, per un dia, es va mullar. El món civil es va presentar en ple a l'IESE per dir que n'estava fart.
De la política centralista d'AENA, de l'estratègia favoritista d'Iberia cap a Barajas i dels resultats d'aquesta suma de males intencions: un enorme dèficit de connexions internacionals. Ahir l'escola de negocis va convocar una reunió per celebrar l'efemèride, però res a veure amb el to de denúncia de la ja històrica primera trobada de l'IESE. Ahir tot plegat semblava un fulletó publicitari.

Hi va tenir molt a veure la taula. La ponència de fa un any va ser protagonitzada per tres professors universitaris, mentre que ahir van prendre la paraula el conseller Joaquim Nadal, el director general de Ports, Aeroports i Costes, Oriol Balaguer, i el president de la Cambra de Comerç, Miquel Valls. Tots tres van confessar que encara hi ha "ombres" que planen sobre el futur del Prat, però es van decantar per veure el got mig ple.

Nadal, per exemple, va admetre que es podien trobar matisos, però que, al cap d'un any, la situació havia anat "a millor". Va lloar sobretot la feina -feta i per fer- del comitè de desenvolupament de rutes. "Si t'esperes amb els braços creuats, no vindran nous grups i destins; calen comercials també de les nostres infraestructures aeroportuàries". El conseller va apostar per redactar un nou llibre blanc del transport aeri a Catalunya, que ha de servir per "debatre amb calma" tots els aspectes relacionats amb el creixement del sector.

El dèficit dels transoceànics
Per la seva banda, Balaguer va reconèixer el dèficit de vols transoceànics, però va demanar "una oportunitat per a Vueling i Clickair". "Tenen bons gestors, un capital solvent i mouen passatgers, cal donar-los temps", va afirmar després de deixar constància també que "AENA ha fet els deures i ha fet una bona gestió del Prat".

El professor Pedro Nueno, que moderava el debat, els va fer tocar de peus a terra demanant-los -ell que viatja per feina molt sovint a la Xina- "quan tindrem un vol directe a Xangai". No va obtenir una resposta clara. Entre els presents va destacar un empresari que evidenciava un problema afegit: els dèficits del Prat en matèria de transport de mercaderies.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
ECONOMIA

La plantilla de Lékué a la Llagosta es mobilitza contra el tancament de la planta: “Estem pagant una mala gestió”

La Llagosta
economia

L’Opa del BBVA al Sabadell s’alenteix

barcelona
unió europea

La CE veta l’ús d’un agent químic present en caixes de pizza

barcelona
regne unit

El Banc d’Anglaterra no es deixa arrossegar per la Fed i manté els tipus en el 5%

barcelona

Girona és una de les demarcacions de l’Estat amb més hotels a la venda

GIRONA
Tribuna

Un equip de 3 estrelles

Soci-Director de H&B Human and Business, conferenciant i formador
economia

Ajuntament, empreses i institucions acadèmiques impulsen l’Aliança per a la Innovació BIVA

SANT CUGAT DEL VALLÈS
Estats Units

La Fed retalla mig punt els tipus d’interès en la primera rebaixa des del 2020

Barcelona
Estats Units

Tupperware inicia el procediment de fallida

Barcelona