Economia

Spanair redueix les seves bases de set a dues, que s'ubicaran a Barcelona i Madrid

Economia

L'aerolínia Spa­nair pre­veu en el seu pla de via­bi­li­tat reduir les seves bases de set a dos -cosa que supo­sarà la supressió de la Palma-, que s'ubi­ca­ran a Bar­ce­lona i Madrid, segons que han infor­mat avui fonts de l'empresa.

La direcció d'Spa­nair ha pre­sen­tat aquest pro­jecte en el pla de via­bi­li­tat lliu­rat avui a Palma als sin­di­cats i al comitè d'empresa a la reunió que les dues parts man­te­nen des d'aquest matí.

La reducció de les bases "no afec­tarà vols ni freqüències" amb Palma, han asse­gu­rat les matei­xes fonts, que han pun­tu­a­lit­zat que la mesura té com a objec­tiu "reduir cos­tos".

Una base és el lloc on per­noc­ten els avi­ons i la seva tri­pu­lació i, per tant, com­porta unes des­pe­ses, segons Spa­nair. Amb l'eli­mi­nació d'aques­tes cinc bases es pretén reduir aquests cos­tos perquè l'aerolínia pugui ser "com­pe­ti­tiva".

Pla de via­bi­li­tat
Així mateix, el pla de via­bi­li­tat que Spa­nair ha pre­sen­tat aquest matí als repre­sen­tants dels deu sin­di­cats que inte­gren el Comitè inclou la pos­si­bi­li­tat que des­a­pa­re­guin entre 780 i 970 llocs de tre­ball a temps com­plet, cosa que supo­sa­ria al vol­tant de 1.100 aco­mi­a­da­ments direc­tes.

Con­cre­ta­ment, aquests llocs de tre­ball cor­res­po­nen a entre 95 i 105 pilots; entre 140 i 215 tri­pu­lants de cabina de pas­sat­gers; entre 110 i 140 tre­ba­lla­dors del per­so­nal de rampa; ens 70 i 90 agents de venda de bit­llets; entre 50 i 60 agents d'atenció telefònica; entre 55 i 70 mecànics; i entre 260 i 290 admi­nis­tra­tius.

A més, 15 dels 63 avi­ons comer­ci­als que la com­pa­nyia té ope­ra­tius en aquests moments dei­xa­ran d'uti­lit­zar-se al setem­bre, ja que "no gene­ren ingres­sos, només des­pe­ses", han afe­git.

La com­pa­nyia con­si­dera que al llarg de la reunió infor­ma­tiva man­tin­guda avui han donat als sin­di­cats "totes les dades que deman­da­ven".

Els ter­mes del pla de via­bi­li­tat seran ara dis­cu­tits entre la direcció de l'aerolínia i la taula de nego­ci­ació, que es for­marà en nom dels tre­ba­lla­dors i que estarà inte­grada pels mem­bres dels sin­di­cats.

Aques­tes nego­ci­a­ci­ons han d'estar fina­lit­za­des abans del 14 de setem­bre, data que s'ha donat com a límit l'empresa per implan­tar el seu pla d'actu­ació.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.