Economia
La crisi ja passa factura a les vendes d'electrodomèstics
Economia
Si la rentadora falla es pot arreglar i resar perquè duri molts anys més o anar per feina i comprar-ne una de nova. Fins l'any passat, molta gent preferia pagar més i estalviar-se problemes, però les coses han canviat. Tant, que des de Nadal les vendes d'electrodomèstics (línia blanca, marró, petit electrodomèstic, electrònica i fotografia) han caigut fins a un 25%.
Amb la crisi econòmica a dins de les cases o esperant al portal, moltes decisions de compra es posposen fins que vinguin temps millors o fins que no quedi més remei, és a dir, fins que la màquina no peti.
Com remarca l'associació de centrals de compra Anceco, que és qui dóna la dada del 25%, més enllà de la incertesa econòmica, el principal culpable de la caiguda de vendes és l'aturada del boom immobiliari. Hi ha menys pisos per equipar i, per tant, calen menys neveres, menys rentaplats, menys climatitzadors... Les xifres varien segons les cadenes i les botigues consultades, però totes admeten que, actualment, vendre un electrodomèstic "costa Déu i ajuda".
Anys de creixements
La línia blanca és la que més nota la crisi. Els socis de la patronal de fabricants Anfel han venut entre el gener i l'abril als seus distribuïdors 424.140 unitats menys, de manera que el retrocés supera el 13%. Segons Javier Panzano, director de màrqueting de la cadena Euronics, els professionals són conscients que "fa anys que es creix gràcies a la construcció i estava clar que hi havia un límit". Panzano continua: "A Espanya hi ha 10.000 botigues i tot i que han aparegut actors molt agressius com Media Markt tothom s'ha expandit". Per ell, la situació actual servirà per "reordenar" el sector.
Joan Bartra, gerent de Milar a Catalunya -que ha facturat un 10% menys fins a l'abril-, considera que hi ha una crisi "real" però també de confiança. El client està espantat i, a l'espera de veure l'abast de tot plegat, pensa: "Ja compraré demà".
Amb la crisi econòmica a dins de les cases o esperant al portal, moltes decisions de compra es posposen fins que vinguin temps millors o fins que no quedi més remei, és a dir, fins que la màquina no peti.
Com remarca l'associació de centrals de compra Anceco, que és qui dóna la dada del 25%, més enllà de la incertesa econòmica, el principal culpable de la caiguda de vendes és l'aturada del boom immobiliari. Hi ha menys pisos per equipar i, per tant, calen menys neveres, menys rentaplats, menys climatitzadors... Les xifres varien segons les cadenes i les botigues consultades, però totes admeten que, actualment, vendre un electrodomèstic "costa Déu i ajuda".
Anys de creixements
La línia blanca és la que més nota la crisi. Els socis de la patronal de fabricants Anfel han venut entre el gener i l'abril als seus distribuïdors 424.140 unitats menys, de manera que el retrocés supera el 13%. Segons Javier Panzano, director de màrqueting de la cadena Euronics, els professionals són conscients que "fa anys que es creix gràcies a la construcció i estava clar que hi havia un límit". Panzano continua: "A Espanya hi ha 10.000 botigues i tot i que han aparegut actors molt agressius com Media Markt tothom s'ha expandit". Per ell, la situació actual servirà per "reordenar" el sector.
Joan Bartra, gerent de Milar a Catalunya -que ha facturat un 10% menys fins a l'abril-, considera que hi ha una crisi "real" però també de confiança. El client està espantat i, a l'espera de veure l'abast de tot plegat, pensa: "Ja compraré demà".
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.