Economia

Els cotxes ecològics tenen més quota a Espanya que a la UE

Automoció

Les administracions europea, espanyola i catalana estan decidides a reduir les emissions de diòxid de carboni (CO2), i un dels sectors econòmics més directament afectat és el dels automòbils.
La Generalitat reduirà el límit de velocitat a l'àrea metropolitana a 80 quilòmetres per hora, el govern central prepara el nou impost de matriculació ecològic i la Comissió Europea ha marcat en els 120 grams de CO2 per quilòmetre el límit d'emissions dels cotxes per a l'any 2012.

L'any 2006 es van vendre a l'Estat més d'1,6 milions de cotxes nous, inclosos els totterrenys. D'aquests, vora 125.600, un 7,7% del total, compleixen amb el que Brussel·les marca per al 2012.

Aquesta quota de mercat, encara petita, supera la mitjana de la Unió Europea, on es van matricular l'any passat un milió de cotxes amb emissions de fins a 120 grams de CO2 per quilòmetre, un 7% del total de cotxes nous venuts, més de 14 milions.

La cursa dels fabricants
Els fabricants d'automòbils han anat detectant, uns abans que altres, una sensibilitat creixent de la societat vers el medi ambient i han anat comercialitzant models respectuosos amb el planeta. Amb les lleis que les administracions van tirant endavant, tots els fabricants estan obligats a posar-se les piles.

El referent del respecte pel medi ambient és Toyota, que aquest any ha superat General Motors com el primer fabricant del món. El grup japonès, doncs, té un doble liderat: com a fabricant i en tecnologia sostenible, concretament amb els models híbrids que funcionen amb gasolina i electricitat. Altres fabricants han pujat al carro verd, com General Motors (Opel, Chevrolet, Saab...), que comercialitza cotxes que combinen gasolina amb gas natural, o Renault, que anuncia el seu cotxe ecològic impulsat per biodièsel o bioetanol.

Màrqueting i realitat
Tot i els nous motors que es van posant al mercat, el resultat és que la gran majoria de cotxes contaminen més de 120 grams de CO2 per quilòmetre. Per exemple, el grup Volkswagen no té cap model per sota d'aquest llindar.

Opel, que anuncia el seu motor amb gas natural, amb prou feines té un parell de models amb algun motor per sota dels 120 grams. Citroën, Peugeot i Renault són, amb diferència, les marques amb més oferta de models que compleixen aquest requisit.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
ECONOMIA

La plantilla de Lékué a la Llagosta es mobilitza contra el tancament de la planta: “Estem pagant una mala gestió”

La Llagosta
economia

L’Opa del BBVA al Sabadell s’alenteix

barcelona
unió europea

La CE veta l’ús d’un agent químic present en caixes de pizza

barcelona
regne unit

El Banc d’Anglaterra no es deixa arrossegar per la Fed i manté els tipus en el 5%

barcelona

Girona és una de les demarcacions de l’Estat amb més hotels a la venda

GIRONA
Tribuna

Un equip de 3 estrelles

Soci-Director de H&B Human and Business, conferenciant i formador
economia

Ajuntament, empreses i institucions acadèmiques impulsen l’Aliança per a la Innovació BIVA

SANT CUGAT DEL VALLÈS
Estats Units

La Fed retalla mig punt els tipus d’interès en la primera rebaixa des del 2020

Barcelona
Estats Units

Tupperware inicia el procediment de fallida

Barcelona