Economia
Alarma per la pitjor caiguda en la venda de cotxes dels últims 15 anys
Automoció
Feia quinze anys que el negoci automobilístic no vivia un març tan nefast com aquest. Les vendes s'ensorren i les patronals del sector comencen a posar-se nervioses. Igual que passa amb els pisos, cada cop costa més vendre un cotxe i això pot passar factura als treballadors de concessionaris i als dels tallers mecànics.
L'endeutament de les famílies i les males perspectives econòmiques han fet que el mes passat les matriculacions de vehicles caiguessin un 28 per cent al conjunt de l'Estat i fins a un 31,3 per cent a Catalunya, de manera que, en els dos casos, el retrocés des del gener ja és superior al 15 per cent. Tots els gremis estan revisant a la baixa les previsions de creixement i ja es parla que la caiguda a finals d'any pot arribar al 10%.
El director general d'Anfac, Luis Valero, ha dit que encara no hi ha noves dades oficials sobre l'evolució del mercat, però ha admès que la caiguda podria superar "fàcilment" fins a cinc vegades les previsions inicials de l'associació, que eren d'una reducció de vendes del 2%.
Venedors i mecànics
Valero s'ha mostrat confiat que no s'arribi a aquest extrem, però la resta d'agrupacions es mostren menys optimistes. El gremi de venedors, Ganvam, ha alertat que la crisi podria acabar afectant l'ocupació. El sector dóna feina directa a 160.000 persones i, segons Ganvam, els que més patiran seran els venedors i els mecànics.
De fet, els concessionaris ja triguen 80 dies de mitjana a vendre un cotxe, un mes més que fa un any. Ho ha advertit la patronal dels concessionaris, Faconauto, que explica que les visites de clients s'estan reduint dia rere dia. Des de la crisi de les hipoteques porqueria d'aquest estiu, també s'han endurit les condicions per concedir un préstec. Segons Faconauto, la concessió de crèdits per comprar un cotxe ha caigut en el que portem d'any un 25 per cent.
L'endeutament de les famílies i les males perspectives econòmiques han fet que el mes passat les matriculacions de vehicles caiguessin un 28 per cent al conjunt de l'Estat i fins a un 31,3 per cent a Catalunya, de manera que, en els dos casos, el retrocés des del gener ja és superior al 15 per cent. Tots els gremis estan revisant a la baixa les previsions de creixement i ja es parla que la caiguda a finals d'any pot arribar al 10%.
El director general d'Anfac, Luis Valero, ha dit que encara no hi ha noves dades oficials sobre l'evolució del mercat, però ha admès que la caiguda podria superar "fàcilment" fins a cinc vegades les previsions inicials de l'associació, que eren d'una reducció de vendes del 2%.
Venedors i mecànics
Valero s'ha mostrat confiat que no s'arribi a aquest extrem, però la resta d'agrupacions es mostren menys optimistes. El gremi de venedors, Ganvam, ha alertat que la crisi podria acabar afectant l'ocupació. El sector dóna feina directa a 160.000 persones i, segons Ganvam, els que més patiran seran els venedors i els mecànics.
De fet, els concessionaris ja triguen 80 dies de mitjana a vendre un cotxe, un mes més que fa un any. Ho ha advertit la patronal dels concessionaris, Faconauto, que explica que les visites de clients s'estan reduint dia rere dia. Des de la crisi de les hipoteques porqueria d'aquest estiu, també s'han endurit les condicions per concedir un préstec. Segons Faconauto, la concessió de crèdits per comprar un cotxe ha caigut en el que portem d'any un 25 per cent.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.