Economia
Rellevat el president d'AENA després de les crítiques pel Prat
Aeroport
La continuïtat contra pronòstic de Magdalena Álvarez com a ministra de Foment que tant ha irritat els partits catalans anirà acompanyada de novetats en els nomenaments als segons nivells del ministeri.
Si el primer consell de ministres servia ahir per modificar l'estructura de secretaris d'Estat, fonts d'AENA han informat a l'AVUI que el president de l'ens que gestiona els aeroports i la navegació aèria, Manuel Azuaga, serà cessat. "De moment Manuel Azuaga és el president; demà no se sap", es limitaven a apuntar des de Foment fonts properes a Álvarez.
Malagueny com Álvarez, Azuaga va ser nomenat per la ministra de Foment com a persona de la seva confiança l'1 de maig de 2004. Fins que va assumir la presidència d'AENA, els seus 35 anys de vida professional els havia dedicat íntegrament al sector financer a Andalusia, ocupant diferents càrrecs directius al Banco Málaga-Atlántico, la Caixa Rural de Màlaga i la Caixa d'Estalvis d'Antequera. Abans de fer el salt a Madrid era el director territorial d'Unicaja a Màlaga. És llicenciat en filosofia i lletres per la Universitat de Màlaga i diplomat en planificació estratègica.
En la passada legislatura, Azuaga es va trobar en l'ull de l'huracà per la retirada d'Iberia de l'aeroport del Prat després que AENA concedís la T-4 de Barajas a l'antiga aerolínia de bandera. Però ell sempre va negar que lliurar la T-4 íntegrament a Iberia hagués fomentat indirectament la retirada del Prat en favor de la low cost Clickair.
En una compareixença al Senat el març del 2007, Azuaga es defensava esgrimint que el president d'AENA "no té capacitat legal per exigir a una companyia que es quedi o que marxi d'un aeroport". Fins i tot va argumentar que una visita a Londres li havia servit per comprovar que tampoc el gestor britànic BAA influïa en British Airways ni en cap altra companyia, obviant que BAA és privat i propietat precisament de l'espanyola Ferrovial.
Reclutar l'exministre
Enmig de les travesses sobre qui serà el substitut d'Azuaga al capdavant d'AENA, algunes veus havien apuntat la possibilitat que fos l'exministre d'Indústria, Joan Clos, que precisament ahir va cedir el relleu a Miguel Sebastián.
Com amb la resta de ministres cessants, Zapatero ha avançat que pensa reclutar Clos per a alguna missió dins l'organigrama del PSOE o del grup parlamentari al Congrés. Després de confessar que li havien arribat les veus que el col·locaven com a president d'AENA, Clos va desmentir ahir categòricament que ningú li hagi ofert el càrrec.
Si el primer consell de ministres servia ahir per modificar l'estructura de secretaris d'Estat, fonts d'AENA han informat a l'AVUI que el president de l'ens que gestiona els aeroports i la navegació aèria, Manuel Azuaga, serà cessat. "De moment Manuel Azuaga és el president; demà no se sap", es limitaven a apuntar des de Foment fonts properes a Álvarez.
Malagueny com Álvarez, Azuaga va ser nomenat per la ministra de Foment com a persona de la seva confiança l'1 de maig de 2004. Fins que va assumir la presidència d'AENA, els seus 35 anys de vida professional els havia dedicat íntegrament al sector financer a Andalusia, ocupant diferents càrrecs directius al Banco Málaga-Atlántico, la Caixa Rural de Màlaga i la Caixa d'Estalvis d'Antequera. Abans de fer el salt a Madrid era el director territorial d'Unicaja a Màlaga. És llicenciat en filosofia i lletres per la Universitat de Màlaga i diplomat en planificació estratègica.
En la passada legislatura, Azuaga es va trobar en l'ull de l'huracà per la retirada d'Iberia de l'aeroport del Prat després que AENA concedís la T-4 de Barajas a l'antiga aerolínia de bandera. Però ell sempre va negar que lliurar la T-4 íntegrament a Iberia hagués fomentat indirectament la retirada del Prat en favor de la low cost Clickair.
En una compareixença al Senat el març del 2007, Azuaga es defensava esgrimint que el president d'AENA "no té capacitat legal per exigir a una companyia que es quedi o que marxi d'un aeroport". Fins i tot va argumentar que una visita a Londres li havia servit per comprovar que tampoc el gestor britànic BAA influïa en British Airways ni en cap altra companyia, obviant que BAA és privat i propietat precisament de l'espanyola Ferrovial.
Reclutar l'exministre
Enmig de les travesses sobre qui serà el substitut d'Azuaga al capdavant d'AENA, algunes veus havien apuntat la possibilitat que fos l'exministre d'Indústria, Joan Clos, que precisament ahir va cedir el relleu a Miguel Sebastián.
Com amb la resta de ministres cessants, Zapatero ha avançat que pensa reclutar Clos per a alguna missió dins l'organigrama del PSOE o del grup parlamentari al Congrés. Després de confessar que li havien arribat les veus que el col·locaven com a president d'AENA, Clos va desmentir ahir categòricament que ningú li hagi ofert el càrrec.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.