Economia
Delta i Northwest anuncien un acord de fusió que crearà l'aerolínia més gran del món
Aerolínies
La línia aèria Delta ha anunciat que ha arribat a un acord de fusió amb Northwest Airlines que, si finalment tira endavant, permetrà crear l'empresa aèria de transports de passatgers més gran del món, i desbancar així American Airlines com a primera aerolínia del món.
La nova societat, que tindrà un valor d'uns 11.180 milions d'euros, s'anomenarà Delta i tindrà la seu mundial a Atlanta, a l'Estat de Geòrgia, on hi la seu general de l'antiga Delta. Per la seva part, la seu de Northwest a Minnesota es convertirà en una oficina executiva.
L'operació, que encara ha de ser aprovada pels accionistes de totes dues companyies i per les autoritats de la competència, es portarà a terme a través d'un intercanvi d'accions. Els accionistes de Northwest Airlines rebrien 1,25 accions de Delta per cada una de Northwest, bescanvi que suposaria una prima del 16,8%.
Les dues companyies han assegurat que la unió generarà aproximadament 632 milions d'euros d'ingressos extra. De tota manera, calculen que la integració els costarà la mateixa quantitat, uns 632 milions.
Sense acomiadaments
L'empresa ha assegurat que protegirà els treballadors més veterans i que no acomiadaran els treballadors de primera línia. La fusió oferirà també més destinacions amb tarifes més competitives i permetrà crear una empresa que pugui competir amb línies aèries estrangeres que en els últims anys s'han implantat amb força als Estats Units.
La nova Delta volarà a 390 destinacions de 67 països. Tindrà una flota de 800 avions i 75.000 treballadors. Pel que fa als ingressos, podrien arribar als 35.000 milions de dòlars anuals.
La nova societat, que tindrà un valor d'uns 11.180 milions d'euros, s'anomenarà Delta i tindrà la seu mundial a Atlanta, a l'Estat de Geòrgia, on hi la seu general de l'antiga Delta. Per la seva part, la seu de Northwest a Minnesota es convertirà en una oficina executiva.
L'operació, que encara ha de ser aprovada pels accionistes de totes dues companyies i per les autoritats de la competència, es portarà a terme a través d'un intercanvi d'accions. Els accionistes de Northwest Airlines rebrien 1,25 accions de Delta per cada una de Northwest, bescanvi que suposaria una prima del 16,8%.
Les dues companyies han assegurat que la unió generarà aproximadament 632 milions d'euros d'ingressos extra. De tota manera, calculen que la integració els costarà la mateixa quantitat, uns 632 milions.
Sense acomiadaments
L'empresa ha assegurat que protegirà els treballadors més veterans i que no acomiadaran els treballadors de primera línia. La fusió oferirà també més destinacions amb tarifes més competitives i permetrà crear una empresa que pugui competir amb línies aèries estrangeres que en els últims anys s'han implantat amb força als Estats Units.
La nova Delta volarà a 390 destinacions de 67 països. Tindrà una flota de 800 avions i 75.000 treballadors. Pel que fa als ingressos, podrien arribar als 35.000 milions de dòlars anuals.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.