Economia
British fa vols atlàntics sense passatgers per evitar perdre els 'slots'
Aerolínies
La companyia aèria British Airways ha fet enlairar els seus avions buits de Londres a diferents aeroports americans per conservar els slots (drets d'espais de navegació i d'horaris d'operacions aèries) en els aeroports de Heathrow i Gatwick. Així ho ha denunciat la cadena de televisió ITV identificant els dies i els vols fantasma.
La normativa dels aeroports britànics estableix que els slots es perden si no es fan servir. La companyia reconeix que han tingut problemes per aconseguir la tripulació i el nombre de passatgers per a alguns avions. "Intentem minimitzar els entrebancs dels nostres clients", va dir un portaveu de British Airways explicant que si no hi ha una ràtio concreta de tripulació per nombre de passatgers, els avions no s'enlairen.
Per manca de compliment d'aquesta ràtio, segons ITV, el dia 4 de novembre un avió de British va anar buit de Londres a Nova York. Els Estats Units i Canadà han estat els destins dels vols fantasma que ITV ha comptabilitzat en "dotzenes".
El transport aeri és el mitjà més contaminant i està sota la lupa de les organitzacions ecologistes que, amb raó, han posat el crit al cel. British és una de les companyies favorables a fer aliances amb rivals per evitar avions mig buits i operar-ne de plens. Aquesta és, per exemple, la base amb què funciona l'acord entre British i Iberia per als vols entre Londres i Barcelona.
Els bitllets més cars
L'existència dels vols fantasma sobre l'Atlàntic s'ha conegut coincidint amb l'anunci que va fer la companyia britànica sobre l'increment dels seus bitllets d'avió a conseqüència de l'augment del preu de la gasolina. A partir d'avui, 15 de novembre, la taxa o recàrrec per gasolina en els bitllets de British passarà de 12 a 15 euros (30 euros anada i tornada) per a vols britànics o europeus. Per als vols de llarg recorregut de més de 9 hores l'increment és de 67 a 79 euros i per a bitllets de llarg recorregut de menys de 9 hores el cost passa dels 59 als 69 euros.
La companyia va argumentar que no té cap més opció que repercutir l'alça del cost dels carburants en els seus bitllets. Però, paral·lelament, British va informar que els beneficis de l'empresa d'abril a setembre d'aquest any han estat de 900 milions d'euros abans d'impostos, una xifra gens menyspreable comparada amb els 650 milions d'euros del mateix període de l'any passat. Fins i tot els vols fantasma són rendibles.
La normativa dels aeroports britànics estableix que els slots es perden si no es fan servir. La companyia reconeix que han tingut problemes per aconseguir la tripulació i el nombre de passatgers per a alguns avions. "Intentem minimitzar els entrebancs dels nostres clients", va dir un portaveu de British Airways explicant que si no hi ha una ràtio concreta de tripulació per nombre de passatgers, els avions no s'enlairen.
Per manca de compliment d'aquesta ràtio, segons ITV, el dia 4 de novembre un avió de British va anar buit de Londres a Nova York. Els Estats Units i Canadà han estat els destins dels vols fantasma que ITV ha comptabilitzat en "dotzenes".
El transport aeri és el mitjà més contaminant i està sota la lupa de les organitzacions ecologistes que, amb raó, han posat el crit al cel. British és una de les companyies favorables a fer aliances amb rivals per evitar avions mig buits i operar-ne de plens. Aquesta és, per exemple, la base amb què funciona l'acord entre British i Iberia per als vols entre Londres i Barcelona.
Els bitllets més cars
L'existència dels vols fantasma sobre l'Atlàntic s'ha conegut coincidint amb l'anunci que va fer la companyia britànica sobre l'increment dels seus bitllets d'avió a conseqüència de l'augment del preu de la gasolina. A partir d'avui, 15 de novembre, la taxa o recàrrec per gasolina en els bitllets de British passarà de 12 a 15 euros (30 euros anada i tornada) per a vols britànics o europeus. Per als vols de llarg recorregut de més de 9 hores l'increment és de 67 a 79 euros i per a bitllets de llarg recorregut de menys de 9 hores el cost passa dels 59 als 69 euros.
La companyia va argumentar que no té cap més opció que repercutir l'alça del cost dels carburants en els seus bitllets. Però, paral·lelament, British va informar que els beneficis de l'empresa d'abril a setembre d'aquest any han estat de 900 milions d'euros abans d'impostos, una xifra gens menyspreable comparada amb els 650 milions d'euros del mateix període de l'any passat. Fins i tot els vols fantasma són rendibles.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.