Economia

unió europa

Brussel·les exigeix a Booking complir amb les restriccions de la llei de mercats digitals

L’executiu comunitari inclou la plataforma de reserves de viatges en el llistat d’empreses de vigilància reforçada

La Comissió Europea ha inclòs Booking en la llista de plataformes que han de complir la llei de mercats digitals, les normes comunitàries amb què Brussel·les vol controlar el poder al mercat de les grans plataformes. La llista a la qual se suma Booking ja inclou Alphabet (Google); Amazon, Apple, ByteDance (TikTok); Meta (Facebook i Instagram) i Microsoft.

Les empreses designades com a “guardianes d’accés” a internet han d’oferir evidències sobre la protecció de dades dels seus usuaris, estudis sobre eventuals riscos i adopció de mesures de transparència en matèria d’anuncis publicitaris. Perquè la UE designi una empresa com a “guardiana d’accés” a internet (gatekeeper, en anglès) la companyia ha de tenir més de 45 milions d’usuaris actius mensuals i més de 10.000 usuaris empresarials actius anualment establerts en el bloc comunitari.

Després d’analitzar l’autoavaluació de la firma, que constata que compleix els criteris fixats, la Comissió Europea ha determinat que Booking constitueix una porta d’enllaç important entre empreses i consumidors.

“Booking és un actor important en l’ecosistema turístic europeu i ara també és un guardià d’accés designat. Treballarem per assegurar-nos que compleix plenament amb les obligacions de la llei de serveis digitals”, ha dit el comissari de Mercat Interior, Thierry Breton.

“La bona notícia és que els turistes començaran a beneficiar-se de més opcions i els hotels tindran més oportunitats de negoci”, ha defensat la vicepresidenta de l’executiu comunitari, Margrethe Vestager.

La plataforma de reserves de viatges té ara sis mesos per adaptar les seves operacions a les obligacions marcades per la llei i presentar un informe detallat a l’executiu comunitari que expliqui com ho farà. Ara bé, hi ha algunes obligacions que s’apliquen de forma immediata, com la necessitat d’informar de totes les compres d’empreses que faci.

En cas d’incompliment, Booking s’exposa a multes de fins al 10% de la facturació global i, en cas de reincidència, de fins al 20%.

D’altra banda, l’executiu comunitari també ha obert una investigació a X per estudiar la impugnació de la companyia a estar inclosa en la llista de plataformes que han de complir les obligacions de la llei de mercats digitals. En la impugnació, la companyia va argumentar que, malgrat complir els criteris, no es podia considerar un “accés important entre els consumidors i les empreses”. Brussel·les calcula concloure l’estudi en cinc mesos.

En canvi, Brussel·les ha acceptat les al·legacions dels serveis de publicitat en línia X Ads i TikTok Ads i els deixa fora dels que han de complir les normes de la llei de mercats digitals.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia