economia
Pronovias anuncia un ERO per al 25% de la plantilla del Prat de Llobregat
El grup Pronovias ha anunciat aquest dimarts un Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) per a 85 treballadors de la companyia de les seves oficines centrals del Prat de Llobregat. Es tracta d’un 25% de la plantilla d’aquest departament, que compta amb 332 persones als serveis centrals. Segons justifica la companyia en un comunicat, aquesta mesura “forma part del procés de transformació iniciat el 2023 i té com a objectiu crear un grup més sòlid i sanejat” i establir les “bases d’un creixement sostingut en el futur”. El grup admet que encara arrossega els efectes d’una “conjuntura adversa” en els darrers anys arran de la pandèmia i que s’ha traduït en una “lenta recuperació” en el mercat de la moda nupcial.
En aquest sentit, Pronovias assenyala que l’any passat va perdre 98,1 milions d’euros mentre que els ingressos es van reduir en un 8,9% durant l’exercici de l’any passat i l’Ebitda es va situar en els 2,4 milions d’euros, d’acord amb els resultats de l’any passat, que encara estan pendents de l’auditoria. En qualsevol cas, l’empresa remarca que aquestes xifres “no comprometen la solvència financera de la companyia” i que el seu nivell de deute s’ha reduït “significativament” després de la reestructuració accionarial. Concretament, el deute net ha passat dels 277 milions a 31 de desembre del 2022 als 131 milions d’euros en el darrer dia del 2023. “Aquest 2024 seguirà sent un any de transició i assentarà les bases per a un futur creixement sòlid”, assegura Pronovias en el comunicat.
Pronovias explica que desenvoluparà el seu Pla Estratègic 2025-2027 que busca augmentar les vendes i “consolidar el seu lideratge” en la indústria d ela moda nupcial. En aquest sentit, detalla que inclourà tres eixos: el creixement en mercats estratègics com els Estats Units, on l’empresa vol duplicar la seva quota actual; la diferenciació i optimització del portfoli de producte per assegurar la captura d’oportunitats de mercat tant en preu com en geografia; i una nova estratègia de distribució.