Economia

Unes 800 persones han participat en la setena Setmana Internacional dels Mercats

Des de l’any 2018 la Diputació de Girona està adherida a la campanya internacional «Love Your Local Market» per reivindicar els mercats com a àgora dels municipis i convertir-los en punt de trobada i relació per a la ciutadania, i d’aprenentatge en matèria de productes frescos, de proximitat i de temporada.

Aquest any la setena Setmana Internacional dels Mercats a les comarques gironines ha incidit en la compatibilitat entre productes locals de qualitat i uns preus justos, a l’abast de tothom. En aquesta línia, i amb el títol «El mercat per a totes les butxaques», s’han programat durant dues setmanes una vintena de propostes en els mercats de la Xarxa de Mercats Sedentaris de Girona (XMSG).

Unes 800 persones han participat en totes aquestes activitats, que han volgut posar èmfasi en el valor dels productes del territori i demostrar que és possible fer una cistella de la compra de proximitat, equilibrada i saludable sense que el cost sigui elevat. Hi ha hagut, entre d’altres, tallers de cuina creativa de temporada; demostracions de cuina en directe de mercat; tastos de formatges i vins a càrrec de Toni Gerez i el celler Hugas de Batlle, i de productes de proximitat de la xef de Les Cols d’Olot, Martina Puigvert, premi Jove Cuinera de la Guia Michelin 2024; una xerrada sobre alimentació i salut d’Eva Fornaguera i consells de compra a les xarxes socials a càrrec de Sònia Carmona i Anna Aumatell. En paral·lel, i per fidelitzar els clients, el mercat del Lleó de Girona ha repartit 5.000 bosses isotèrmiques.

La campanya l’han organitzat conjuntament els mercats de Girona, Olot, Palafrugell, Palamós, Portbou, Roses, Salt i Sant Feliu de Guíxols, integrants de la XMSG, amb la participació activa de la Diputació. Tots els responsables han valorat positivament aquesta edició perquè ha generat més moviment de l’habitual en els mercats i per la repercussió obtinguda a les xarxes socials. En aquest sentit, els diferents vídeos de la campanya han tingut més de 60.000 visualitzacions.

La campanya internacional «Love Your Local Market» (‘Estimo el meu mercat’) va néixer el 2011 al Regne Unit. L’esdeveniment ha anat creixent progressivament fins a comptar en l’actualitat amb més de 4.000 mercats de 19 països d’arreu del món.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

En marxa el sistema per nodrir d’energia elèctrica els vaixells de la zona de contenidors del Port de Barcelona

Barcelona
economia

Els preus s’apugen sis dècimes a les comarques gironines al juny

girona

Impuls per activar la primera fase del canal Xerta-Sénia a finals d’any

Xerta
economia

Els usuaris del metro creixen un 6% al maig, i superen els 43 milions

Barcelona
turisme

Casa Batlló rep 1,5 milions de visitants el 2023 i supera els 50 milions de facturació

barcelona
política

Catalunya lidera la captació de fons Next Generation a l’Estat

barcelona

Granollers activa un pla per promoure el comerç urbà

Granollers

Eurecat i GironaHub impulsen la generació de start-ups tecnològiques

GIRONA

La pedregada afecta més de 1.400 hectàrees de fruita dolça del Segrià

Lleida