Economia

Unes 800 persones han participat en la setena Setmana Internacional dels Mercats

Des de l’any 2018 la Diputació de Girona està adherida a la campanya internacional «Love Your Local Market» per reivindicar els mercats com a àgora dels municipis i convertir-los en punt de trobada i relació per a la ciutadania, i d’aprenentatge en matèria de productes frescos, de proximitat i de temporada.

Aquest any la setena Setmana Internacional dels Mercats a les comarques gironines ha incidit en la compatibilitat entre productes locals de qualitat i uns preus justos, a l’abast de tothom. En aquesta línia, i amb el títol «El mercat per a totes les butxaques», s’han programat durant dues setmanes una vintena de propostes en els mercats de la Xarxa de Mercats Sedentaris de Girona (XMSG).

Unes 800 persones han participat en totes aquestes activitats, que han volgut posar èmfasi en el valor dels productes del territori i demostrar que és possible fer una cistella de la compra de proximitat, equilibrada i saludable sense que el cost sigui elevat. Hi ha hagut, entre d’altres, tallers de cuina creativa de temporada; demostracions de cuina en directe de mercat; tastos de formatges i vins a càrrec de Toni Gerez i el celler Hugas de Batlle, i de productes de proximitat de la xef de Les Cols d’Olot, Martina Puigvert, premi Jove Cuinera de la Guia Michelin 2024; una xerrada sobre alimentació i salut d’Eva Fornaguera i consells de compra a les xarxes socials a càrrec de Sònia Carmona i Anna Aumatell. En paral·lel, i per fidelitzar els clients, el mercat del Lleó de Girona ha repartit 5.000 bosses isotèrmiques.

La campanya l’han organitzat conjuntament els mercats de Girona, Olot, Palafrugell, Palamós, Portbou, Roses, Salt i Sant Feliu de Guíxols, integrants de la XMSG, amb la participació activa de la Diputació. Tots els responsables han valorat positivament aquesta edició perquè ha generat més moviment de l’habitual en els mercats i per la repercussió obtinguda a les xarxes socials. En aquest sentit, els diferents vídeos de la campanya han tingut més de 60.000 visualitzacions.

La campanya internacional «Love Your Local Market» (‘Estimo el meu mercat’) va néixer el 2011 al Regne Unit. L’esdeveniment ha anat creixent progressivament fins a comptar en l’actualitat amb més de 4.000 mercats de 19 països d’arreu del món.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

L’Opa del BBVA al Sabadell s’alenteix

barcelona
unió europea

La CE veta l’ús d’un agent químic present en caixes de pizza

barcelona
regne unit

El Banc d’Anglaterra no es deixa arrossegar per la Fed i manté els tipus en el 5%

barcelona

Girona és una de les demarcacions de l’Estat amb més hotels a la venda

GIRONA
Tribuna

Un equip de 3 estrelles

Soci-Director de H&B Human and Business, conferenciant i formador
economia

Ajuntament, empreses i institucions acadèmiques impulsen l’Aliança per a la Innovació BIVA

SANT CUGAT DEL VALLÈS
Estats Units

La Fed retalla mig punt els tipus d’interès en la primera rebaixa des del 2020

Barcelona
Estats Units

Tupperware inicia el procediment de fallida

Barcelona
economia

Mataró guanya una primera demanda al Corte Inglés que li reclama 24 milions

Mataró