Economia

El mercat d’Olot convertirà les minves de les parades en salses i brous que es vendran

Con­ver­tir una minva en un nou pro­ducte gas­tronòmic de qua­li­tat, d’alt valor afe­git i sos­te­ni­ble. Aquesta és la volun­tat del nou pro­jecte inno­va­dor i sos­te­ni­ble impul­sat per l’Ajun­ta­ment d’Olot con­jun­ta­ment amb l’Asso­ci­ació de Pla­cers per crear una nova gamma de pro­duc­tes gas­tronòmics uti­lit­zant els exce­dents gene­rats per les para­des del Mer­cat d’Olot i els pro­duc­tes fres­cos de tem­po­rada dis­po­ni­bles.

Apos­tant pel foment de l’eco­no­mia cir­cu­lar; la volun­tat és reu­ti­lit­zar el peix, el pa i els altres pro­duc­tes de fleca, així com la fruita, la ver­dura, els làctics, lle­gums, fruita seca i fruits secs que dis­po­sen les para­des del mer­cat per crear una nova gamma vari­ada de pro­duc­tes gas­tronòmics sos­te­ni­bles sota el nom de Mer­cat d’Olot. Cada parada del Mer­cat guar­darà els exce­dents en fred i s’esta­blirà un cir­cuit de reco­llida con­junt per faci­li­tar les ges­ti­ons.

“D’aquesta manera, con­tribuïm a reduir el mal­ba­ra­ta­ment ali­men­tari i la gene­ració de resi­dus, però, alhora, suposa una eina clau que ens per­metrà ofe­rir una pos­si­bi­li­tat real, directe i clara per un con­sum res­pon­sa­ble al mateix temps que s’aposta per la sos­te­ni­bi­li­tat ambi­en­tal”, asse­gura la regi­dora de Comerç i Empresa de l’Ajun­ta­ment d’Olot, Gemma Cana­lias.

Els pro­duc­tes - ela­bo­rats amb cura i qua­li­tat - garan­tei­xen la màxima pro­xi­mi­tat i qua­li­tat i, alhora, supo­sen una mos­tra del com­promís del tei­xit comer­cial i de la ciu­tat amb la pro­moció de pràcti­ques comer­ci­als sos­te­ni­bles i la pre­ser­vació del medi ambi­ent.

Actu­al­ment s’està por­tant a terme l’anàlisi de les min­ves gene­ra­des per cada parada; un estudi extens que per­metrà aca­bar de deter­mi­nar si la gamma de pro­duc­tes seran sal­ses, sabo­rit­zants o, per altra banda, s’ofe­rirà una gamma de brous i cal­dos. La volun­tat és que els pro­duc­tes es puguin comer­ci­a­lit­zar a par­tir de la pro­per tar­dor i es podran adqui­rir exclu­si­va­ment al Mer­cat d’Olot.

Nova vida

Amb aquesta nova ini­ci­a­tiva, la volun­tat és donar una nova vida als ali­ments, reduint el mal­ba­ra­ta­ment ali­men­tari i apos­tant per l’eco­no­mia cir­cu­lar, el comerç de pro­xi­mi­tat i km0.

El reco­ne­gut xef gar­rotxí Pere Pla­na­gumà és l’encar­re­gat de desen­vo­lu­par aquesta nova gamma de pro­duc­tes. Tècnic Espe­ci­a­lista en Acti­vi­tats Hote­le­res per la Uni­ver­si­tat de Girona (UdG) és pro­fes­sor en actiu a dife­rents uni­ver­si­tats del sec­tor tals com la Uni­ver­si­tat de Har­vard i Tor­ri­bera.

Després de for­mar-se a El Bulli, ha tre­ba­llat en diver­sos res­tau­rants de pres­tigi com El Celler de Can Roca i Les Cols. Alhora, és el cre­a­dor del Garum d’Anxova Escata, un pro­ducte únic que ja compta amb el segell de Girona Exce­llent i va empor­tar-se el premi INNO­FO­RUM com el pro­ducte més inno­va­dor del Fòrum Gas­tronòmic 2018-2019.

Avui dia, amb 21 para­des en actiu i una plan­ti­lla de 60 per­so­nes, la Plaça Mer­cat d’Olot s’ha con­so­li­dat com a punt neuràlgic de la vida comer­cial i comu­nitària de la ciu­tat i d’arreu de la Gar­rotxa.

Amb la volun­tat de difon­dre la nova gamma de pro­duc­tes i les seves qua­li­tats es por­ta­ran a terme diver­sos tallers gas­tronòmics a l’Aula Tast, l’espai poli­va­lent situat a la pri­mera planta del Mer­cat d’Olot que ges­ti­ona l’Asso­ci­ació de Pla­cers i que té com a objec­tiu la dina­mit­zació del mer­cat, la pro­moció dels seus pro­duc­tes i la gas­tro­no­mia local. Les ses­si­ons per­me­tran donar a conèixer i degus­tar els pro­duc­tes.

Aquesta actu­ació està inclosa en el pro­jecte de Dina­mit­zació Comer­cial, Turística i Urbana d’Olot, des del cen­tre històric, en el marc del pro­grama d’aju­des per l’enfor­ti­ment de l’acti­vi­tat comer­cial en zones turísti­ques del Minis­teri d’Indus­tria, Comerç i Turisme, mit­jançant el Pla de Recu­pe­ració, Trans­for­mació i Resiliència, finançat per la Unió Euro­pea – Next Gene­ra­tion EU que ha supo­sat una inversió de 17.545 euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia