Economia

ECONOMIA

Vermut, tapes i DJ per animar la botiga al carrer de Platja d’Aro

Una cinquantena llarga de comerços adherits a l’Associació d’Empresaris (Adem) de Castell d’Aro, Platja d’Aro i s’Agaró han encetat aquest matí el cap de setmana de botiga al carrer per tancar la temporada alta d’estiu, aquest cop amb protagonisme complementari de diversos bars i restaurants que s’hi han sumat amb la proposta promocional de vermut i tapa a un preu tancat de 5 euros. Durant el matí i el migdia, el primer balanç del president de l’Adem, Manel Canadell, era “prometedor, amb força públic matiner que ha anat incrementant-se al llarg de la jornada”. Per fer-hi més caliu, també han instal·lat dos DJ que aniran itinerant per diversos punts dels eixos comercials del centre de Platja d’Aro.

La botiga al carrer és una tradició consolidada tant a finals de la temporada de rebaixes d’hivern, passat el carnaval, com a les acaballes de l’estiu. A la població, el fet de poder obrir els diumenges permet estirar-la tot un cap de setmana. Aquest cop, han provat d’avançar-la al cap de setmana híbrid entre el darrer d’agost i el primer de setembre. Botiguers i hostalers han valorat que podien jugar a favor diversos factors, com ara que la majoria d’assalariats ja han cobrat nòmines, que hi ha més massa de població de vacances que encara aprofita estades i que el pròxim cap de setmana, amb l’avançament de l’inici de curs escolar, podia fer caure la demanda. La meteorologia, difícil de predir a setmanes vista, també apuntava més probabilitats de pluja entrat setembre.

Els comerciants, per la seva banda, s’esmerçaven a quadrar uns dispositius que els posen en plena tensió de personal i ritme. Alguns tenen l’opció de desplaçar l’aparador exterior des de carrers secundaris fins a les avingudes S’Agaró i Castell d’Aro. És una oportunitat, amb descomptes i promocions, per arrodonir els números del mes. De retruc, donen sortida a l’estoc de gènere d’estiu, que deixa lleixes buides, i refan tresoreria per afrontar tant l’hivern com l’estiu del 2025.

Canadell es mostrava prudent en les previsions, en espera que la bona afluència de públic cristal·litzi en vendes, tot i que sol ser una bona oportunitat per vendre, en un parell de dies intensos, l’equivalent a tot un mes de temporada encara baixa com podria ser el maig.

L’entitat destaca l’aposta de la comunió amb els hostalers, una de les branques econòmiques que representen i va guanyant força, i també els estands d’entitats socials i sense ànim de lucre, com ara la Fundació Oncolliga, que també hi troben una finestra per recaptar diners per a la seva activitat de voluntariat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia