El ministre insisteix en el cotxe elèctric tot i les amenaces de Nissan
El ministre d'Indústria, Miguel Sebastián, ha anunciat aquest dimarts des del Senat que el consell de ministres aprovarà el divendres una reforma del pla VIVE (vehicle innovador, vehicle ecològic) perquè fins ara ha estat insuficient per compensar la indústria automobilística de la crisi que travessa.
Sebastián també ha recordat que l'aposta del seu executiu pel cotxe elèctric no només té motivacions mediambientals, sinó també industrials, i ha apuntat que els grups de treball que ha creat amb Renault i Nissan per construir-lo a Valladolid i Barcelona, respectivament, tenen com a objectiu llançar-lo al mercat "tan aviat com sigui possible".
El ministre ha fet aquests anuncis en la sessió de control del govern espanyol, en resposta a una pregunta del senador de CiU Ramon Alturo, que li ha reclamat que aporti les dades de què disposa després de les seves reunions amb la direcció de Nissan i Renault per a la fabricació del cotxe elèctric a l'Estat espanyol.
Segons el ministre, "en les pròximes setmanes hi haurà novetats sobre el futur del cotxe elèctric" i la voluntat del seu executiu és posar en marxa el projecte tan aviat com sigui possible. En la reunió que va mantenir la setmana passada amb la direcció de Nissan, els representants de la firma van reclamar a Sebastián que fes "gestos clars" d'impuls del cotxe elèctric, com per exemple posar en marxa noves bonificacions fiscals i comprometre el govern en la compra d'aquest tipus de vehicles.
Mentre continua amb les negociacions amb les dues empreses, Indústria he decidit retocar el pla VIVE un cop superats els 100 dies de funcionament. Tanmateix, es mantindrà el límit pressupostari de què fins ara disposava. La reforma del pla podria reduir l'edat dels cotxes que s'hi poden acollir de 15 a 10 anys, i podria ampliar el preu màxim del vehicle, que actualment és de 20.000 euros.
Paral·lelament, ha afegit el ministre, l'executiu espanyol continuarà impulsant el pla integral de l'automoció "amb consens amb els interlocutors socials" per "buscar la major competitivitat del sector de l'automòbil". "L'objectiu és que el sector de l'automòbil segueixi sent un factor estratègic", i per aquest motiu "cal actuar en la innovació i la logística".