Economia

ECONOMIA

El BizBarcelona i el Saló de l’Ocupació aposten per la IA en la cerca de feina

Optimitzar i simplificar els processos de selecció i cerca de feina, preparar una entrevista laboral o redactar una carta de presentació. Tot això es pot fer ja a partir de la intel·ligència artificial, que ha irromput amb força en el camp de la cerca de feina. Per aquest motiu dos trobades importants del sector, el Saló de l’Ocupació i el BizBarcelona, que s’han inaugurat avui, mostrarà com la IA també està revolucionant aquest àmbit.

Els dos esdeveniments tornen a coincidir en el calendari, perquè tenen “sinèrgies” i “una relació molt directa”, ha afirmat la directora dels dos certàmens, Laura Pararols. Per això, ha dipositat unes “expectatives altes” de visitants durant els dos dies de certàmens (l’any passat es van registrar més de 12.000) i també espera que les persones “tant si busquen la primera feina o volen reorientar-se professionalment obtinguin les eines i els recursos” per aconseguir-ho.

Entre els programes dels dos salons concentren 260 activitats, tant per a la promoció de l’ocupació com l’estimulació del teixit empresarial per detectar nous perfils. “Des de preparar-se per afrontar una entrevista de treball fins a les tendències dels nous oficis i cap a on va el món del treball”, ha explicat Pararols i, per una altra part, també impulsar les companyies “que necessiten digitalitzar-se i desenvolupar la sostenibilitat”.

La 7a edició del Saló de l’Ocupació compta amb tallers, conferències i assessorament personalitzat per guiar els visitants . La tecnologia està molt present i el saló presenta nous oficis com ara la d’enginyer de ’prompts’ (professional de la IA que dissenya i optimitza llenguatge generatiu), la programació web i el màrqueting digital.

El Bizbarcelona, que arriba a la 14a edició, compta amb una setantena d’empreses i organitzacions enfocades a les pimes i autònoms com ’helpempresa’, de la patronal Cecot, que consisteix en “fer un diagnòstic per saber l’estat de salut”, ha explicat la directora de la iniciativa, Laura Sallent. Es tracta d’un servei gratuït i que en els més de tres anys en funcionament ha atès més de 900 negocis, “la majoria dels casos atesos eren que anaven bé i no era necessari fer cap reestructuració profunda”, ha precisat Sallent.

Tot i així, la directora de ’helpempresa’ ha apuntat que pimes i autònoms estan “focalitzats en el dia a dia” i “no tenen temps de fer projeccions” del seu negoci. D’altra banda, Sallent ha assenyalat que la digitalització és un altre “dels focus” que tenen posat, ja que suposa “millorar l’eficiència” i per “donar-se a conèixer” de cara a expandir el seu producte.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.