Economia

SOCIETAT

El Maresme escala posicions com a escenari de rodatges a Catalunya

Recull al voltant de 300 produccions del miler que es fan a la resta del país, fora de Barcelona ciutat

La comarca comença a treballar per treure’n profit d’aquest nínxol de mercat turístic

Cata­lu­nya és esce­nari anu­al­ment d’uns 3.800 rodat­ges cine­ma­togràfics i de publi­ci­tat. D’aquests, unes 2.800 cor­res­po­nen a la ciu­tat de Bar­ce­lona i del miler res­tant, unes 300 escu­llen el Maresme. La seva pro­xi­mi­tat amb la capi­tal és un con­cepte clau perquè la comarca hagi cres­cut cada any en nom­bre de rodat­ges i esti­gui fent-se un nom en aquest sec­tor. Així ho han des­ta­cat aquesta set­mana els mem­bres de la Cata­lu­nya Film Com­mi­sion en una jor­nada cele­brada a Mataró on s’ha deba­tut l’impacte turístic que com­porta que el Maresme es con­ver­teixi en un plató.

La direc­tora tècnica del Con­sorci de Pro­moció Turística Costa del Maresme, Eva Esplu­gas, explica: “hem començat a tre­ba­llar de manera molt inci­pi­ent el turisme de pan­ta­lla amb un pro­jecte que ano­me­nem ‘Un Maresme de cine’, jus­ta­ment per aglu­ti­nar tots els rodat­ges que s’han fet i ho estem fent a través d’un movie map, posant en un mapa totes les loca­lit­za­ci­ons d’aque­lles pro­duc­ci­ons”. Esplu­gas espe­ci­fica que la infor­mació recull la pel·lícula, el llarg­me­tratge o el curt­me­tratge, el car­tell, quina és la història, la sinopsi d’aquell rodatge, i també els actors que hi han par­ti­ci­pat, l’any de rodatge i tot ple­gat”. Un pro­jecte de futur que con­tem­pla ampliar-se de cara a l’any vinent “amb rutes que siguin ja més tema­tit­za­des, amb un relat­per poder poder donar més visi­bi­li­tat a aquests rodat­ges”. A la comarca, l’ens encar­re­gat de la cap­tació de rodat­ges es el Maresme Film Com­mis­sion. “Hem tin­gut mol­tes pro­duc­ci­ons inter­na­ci­o­nals i això és bo, perquè ja no només són d’aquest país, esta­tals, sinó que ja comen­cen a haver-hi mol­tes inter­na­ci­o­nals, que a més de fer publi­ci­tat, ja comen­cem a pro­duir sèries i pel·lícules”. explica Albert Roca. La més sonada és Blade Run­ner, la nova sèrie d’Ama­zon, que sor­tirà l’any que ve i que van estar rodant en el ter­ri­tori. Roca va avançar que “hi ha un pro­jecte nord-ame­ricà, molt gros, amb qui hem par­lat de llocs i de pos­si­bi­li­tats, però no sabem ni nosal­tres de què es tracta”. El res­pon­sa­ble de la Maresme Film Com­mis­sion des­taca que la clau per acon­se­guir que les pro­duc­to­res escu­llin la comarca és insis­tir i també l’agi­li­tat en les res­pos­tes.

L’èxit de Casa en fla­mes

El Maresme s’ha bene­fi­ciat de retruc d’un dels èxits cine­ma­togràfics de la tem­po­rada, Casa en fla­mes, diri­gida per Dani de la Orden i amb una recap­tació a taqui­lla de 2,6 mili­ons d’euros. El cap de Loca­lit­za­ci­ons, Ficció i Publi­ci­tat de la pel·lícula, Martí Mar­cos, ha subrat­llat que “sem­pre que venim a rodar al Maresme és com rodar a casa. Sem­pre hi han mol­tes faci­li­tats i infra­es­truc­tura i en aquest sen­tit ha anat molt bé”. Mar­cos con­si­dera que un dels aspec­tes més des­co­ne­guts pel gran públic és “que sem­pre estem fic­ci­o­nant llocs i això és el que el public no sap. Hi ha molt de des­co­nei­xe­ment en aquest sen­tit i crec que seria molt interes­sant acos­tar aquest tipus de pràcti­ques al gran públic”. Mar­cos fa referència al fet que la casa que dona nom al film no és pas a Cadaqués, sinó a Canet de Mar.

Per la seva banda, la doc­tora en Turisme de Pan­ta­lla i direc­tora del Grau en Màrque­ting, Esde­ve­ni­ments i Entre­te­ni­ment del CETT-UB, Est­her Velasco, afirma que “80 mili­ons de per­so­nes es mouen amb aquesta moti­vació arreu del món. Són xifres molt impor­tants. Ara és feina dels ter­ri­to­ris con­fiar i apos­tar per aquest tipus de turisme que por­tarà no tan sols bene­fi­cis d’impacte turístic i impacte, sinó també econòmic i social”. En aquest sen­tit, Velasco con­si­dera clau impli­car la ciu­ta­da­nia en el desen­vo­lu­pa­ment dels pro­jec­tes. “Cal bene­fi­ciar als veïns con­vi­dant-los a la pre­es­trena de la pel·lícula, impli­car-los en les matei­xes rutes, acon­se­guir que siguin ells matei­xos els qui expli­quin als turis­tes el que està pas­sant a la seva ciu­tat. L’impor­tant és crear un vin­cle i que la població se senti orgu­llosa d’aco­llir aquest tipus de turisme”, asse­nyala.

La jor­nada sobre l’impacte de les pro­duc­ci­ons audi­o­vi­su­als al ter­ri­tori s’ha cele­brat al Tec­no­Cam­pus de Mataró, orga­nit­zada per la Cata­lu­nya Film Com­mis­sion, l’Ins­ti­tut Català de les Empre­ses Cul­tu­rals i la Gene­ra­li­tat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia