Economia

Mil treballadors del Prat poden perdre la feina amb la T-Sud

La caiguda de tràfic a la terminal actual farà que no hi hagi feina per al 50% dels empleats de comerços i hostaleria

Aproximadament la meitat dels prop de 2.000 treballadors de l’aeroport del Prat que es dediquen al sector comercial i d’hostaleria poden perdre la feina quan comenci a funcionar la nova terminal Sud (T-Sud), l’any 2009, segons dades facilitades a l’AVUI per la UGT.

El problema sorgeix de la caiguda d’activitat que patirà la terminal actual, per on passaran menys de la meitat dels passatgers que visitin Barcelona, ja que la majoria de tràfic l’acollirà la T-Sud. Aquesta disminució del tràfic a l’actual terminal farà caure l’activitat comercial i, per tant, aproximadament la meitat dels treballadors poden quedar a l’atur.

L’objectiu dels sindicats, segons explica Eva Granados, secretària de política institucional de la UGT de Catalunya, és “que els treballadors que s’acomiadin a la terminal actual tinguin preferència per treballar a la T-Sud i no vagi ningú a l’atur”. A més, també demanen la subrogació per als treballadors que canviïn d’empresa perquè mantinguin les seves condicions actuals.

Millores al ‘handling’
El problema que patiran els treballadors de les botigues i restaurants de l’aeroport també pot afectar altres sectors, com els treballadors de la neteja i els del servei de terra per a les aerolínies, conegut com handling. Aquests últims es troben en un moment laboralment mogut des que l’estiu del 2006 van protagonitzar una vaga amb invasió a les pistes inclosa per protestar per les seves condicions i incertesa laboral.

Actualment, només els que fan el handling d’Iberia poden presumir de ser mileuristes. La resta, ni això, ja que les empreses subcontractades per fer aquesta feina paguen de mitjana 900 euros al mes als seus treballadors. És per això que la UGT vol, no només que es garanteixi el lloc de treball a la T-Sud per als treballadors de handling que ja no es necessitin a l’actual, sinó que a més “les condicions d’aquests treballadors millorin amb el pas a la T-Sud”, segons explica Eva Granados.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.