Economia

La venda d’actius d’Hilados Moto de Gombrèn, en concurs de creditors, màxima prioritat de l’administrador concursal

L’admi­nis­tra­dor con­cur­sal d’Hila­dos Moto de Gombrèn con­cen­tra els esforços en la venda dels actius -sobre­tot maquinària- de la fàbrica tèxtil, pre­sent al muni­cipi del Ripollès des dels anys 60. Tal com informa l’ACN, un jutge va auto­rit­zar el con­curs de cre­di­tors després que l’empresa ho demanés de forma voluntària. L’empresa va jus­ti­fi­car el tan­ca­ment per una bai­xada del 40% de la pro­duc­ti­vi­tat, moti­vat per fac­tors com l’enca­ri­ment de les matèries pri­me­res i un alt absen­tisme labo­ral -un 35%-, entre d’altres. Un jutge va auto­rit­zar-ho i va desig­nar Arraut i Sala Rei­xachs de Bar­ce­lona com a admi­nis­tra­dor con­cur­sal. Els 23 tre­ba­lla­dors han extin­git el con­tracte i ja han cobrat els sala­ris pen­dents, però hau­ran de recórrer a FOGASA per la resta d’indem­nit­za­ci­ons.

L’informe que va pre­sen­tar la pro­pi­e­tat d’Hila­dos Moto recull els motius pels quals es va arri­bar a una bai­xada del 40% de la pro­duc­ti­vi­tat i a una situ­ació d’”insolvència”. El 2023 el van tan­car amb un resul­tat nega­tiu de 110.000 euros.

Parla dels pro­ble­mes per tro­bar per­so­nal i l’absen­tisme labo­ral que hi havia -des del juliol del 2021 va pas­sar del 13% fins al 35% en l’actu­a­li­tat-. En clau econòmica, espe­ci­fi­quen la con­ti­nu­ada pujada de preus de matèries pri­me­res i la bai­xada de coman­des d’arti­cles de tapis­se­ria del sec­tor de trans­ports -accen­tuat per la bai­xada de fabri­cació de vehi­cles davant la manca de dis­po­ni­bi­li­tat de xips electrònics- que van por­tar una “acu­mu­lació d’estocs dels magat­zems de cli­ents, fent que la demanda fos gai­rebé nul·la”. També des­ta­quen la bai­xada de coman­des d’arti­cles de gamma mitja-alta per l’enca­ri­ment dels preus.

L’admi­nis­tra­dor con­cur­sal està tre­ba­llant en el seu informe on s’ana­lit­za­ran tots aquests motius i es valo­ra­ran totes les xifres. El pre­sen­ta­ran el mes d’abril i tot va sobre el pre­vist, segons Joan Vila, que és l’admi­nis­tra­dor con­cur­sal. “Està essent una liqui­dació orde­nada i ben por­tada perquè tant el con­cur­sat, com l’admi­nis­tra­dor, els tre­ba­lla­dors i els seus repre­sen­tants han col·labo­rat perquè tot vagi ràpid i bé”, afirma en una entre­vista a l’ACN.

L’alcalde de Gombrèn, Cèsar Ollé, explica que estan seguint de prop aquest con­curs de cre­di­tors. L’empresa con­cur­sal encara els està pagant el llo­guer però, en el moment en què es liquidi del tot, la nau ja no gene­rarà cap ren­di­ment al con­sis­tori. Són dues naus grans que no des­car­ten ofe­rir a altres empre­ses interes­sa­des. L’altre aspecte que espe­ren que se solu­ci­oni és que les màqui­nes aca­bin mar­xant. “És molt difícil de treure, són gros­ses i ens diuen que la volun­tat és bui­dar-la i dei­xar-ho tot en con­di­ci­ons”, asse­nyala.

Es dona el cas que l’empresa feia uns tres anys que pagava llo­guer a l’Ajun­ta­ment, prop de 1.400 euros. Feia més de sei­xanta anys que uti­lit­za­ven les naus muni­ci­pals -la família Tor­rens n’era el pro­pi­e­tari i l’han ges­ti­o­nada tres gene­ra­ci­ons dife­rents- perquè així es va acor­dar en el con­sis­tori d’aquell moment. L’ajun­ta­ment els ho va cedir perquè els interes­sava la cre­ació de llocs de tre­ball a la zona. En els seus ini­cis donava molta feina als veïns, quan Gombrèn tenia molta més població i les fàbri­ques tèxtils vivien un moment d’esplen­dor. En aquesta última etapa, en canvi, els tre­ba­lla­dors venien d’altres punts com el Ber­guedà.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia