Economia

economia

Els VTC protestaran a l’abril i al maig en contra de la regulació del sector

Tres associacions del sector faran arribar una carta al president de la Generalitat amb les seves reivindicacions

Alerten que la nova normativa posa en perill la continuitat 4.000 llocs de feina a Barcelona

Tres asso­ci­a­ci­ons del sec­tor dels Vehi­cles de Trans­port amb Con­duc­tor (VTC) han anun­ciat aquest diven­dres la con­vo­catòria de mani­fes­ta­ci­ons i mar­xes len­tes a Bar­ce­lona els pro­pers 10 i 25 d’abril i 9 de maig. Ho fan en pro­testa per la regu­lació que pla­neja la Gene­ra­li­tat. Les asso­ci­a­ci­ons que faran la pro­testa són Unauto VTC Cata­lu­nya, asso­ci­ació majo­ritària del sec­tor, jun­ta­ment amb Aurora Asso­ci­ació Cata­lana VTC i el Sin­di­cat Lliure de Trans­port (SLT). De fet aquest diven­dres tenen pre­vist entre­gar al pre­si­dent de la Gene­ra­li­tat, Sal­va­dor Illa, una carta en què plan­te­gen les rei­vin­di­ca­ci­ons. En el docu­ment mos­tren la pre­o­cu­pació davant la nor­ma­tiva per al trans­port de viat­gers de menys de 9 pla­ces que “deri­varà en la des­a­pa­rició del sec­tor VTC a Cata­lu­nya” deta­llen. “Si vostè no ho impe­deix, el 2026 no hi haurà VTCs a l’Àrea Metro­po­li­tana de Bar­ce­lona, i Bar­ce­lona es con­ver­tirà en una de les poques capi­tals glo­bals en què aquest tipus de ser­vei no estarà dis­po­ni­ble”, asse­nyala la carta, segons explica Efe.

Els repre­sen­tants del sec­tor asse­gu­ren que no volen ser “catas­tro­fis­tes”, però sí “rea­lis­tes”, i dema­nen a Illa una reunió per tras­lla­dar-li les pre­o­cu­pa­ci­ons i les “solu­ci­ons” que pro­po­sen en l’àmbit de la mobi­li­tat muni­ci­pal.

Si con­ti­nua enda­vant la regu­lació amb què tre­ba­lla el Govern, “fruit d’anys de pressió del sec­tor del taxi”, sos­te­nen, “es des­trui­ran més de 4.000 llocs de tre­ball a Bar­ce­lona”, en el que qua­li­fi­quen com “una de les des­truc­ci­ons d’ocu­pació recent més grans a Cata­lu­nya”. “Els nos­tres asso­ci­ats estan sot­me­sos a una pressió sense pre­ce­dents per part de l’admi­nis­tració, amb immo­bi­lit­za­ci­ons de vehi­cles, mul­tes i ins­pec­ci­ons fomen­ta­des pel sec­tor del taxi, fins al punt que són els líders del taxi els que impar­tei­xen for­ma­ci­ons a la Guàrdia Urbana i Mos­sos d’Esqua­dra”, asse­nya­len les orga­nit­za­ci­ons de VTC.

El seu sec­tor ha “evi­tat tant sí com no les mani­fes­ta­ci­ons de força i les molèsties al ciu­tadà” fins ara, però davant la situ­ació actual, no els queda una altra “alter­na­tiva”, subrat­llen.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia