Economia
L'Estat arriba als 50 milions de línies de telèfons mòbils
Telefonia
Encara n’hi ha, però queda poca gent que no disposi de telèfon mòbil. A Espanya ja hi ha donades d’alta 50 milions de línies, cosa que significa que la penetració d’aquesta tecnologia supera el 112%.
Segons el darrer informe de la Comissió del Mercat de les Telecomunicacions, l’espectacular alça del mes de desembre ha permès tancar l’any amb 3,4 milions de línies mòbils més, cosa que suposa un avenç anual del 7,3%.
És un ritme similar als dels darrers anys. El 1997, la penetració de la tecnologia mòbil era només del 10%, però en poc temps ha anat escalant posicions de manera vertiginosa. No han calgut ni deu anys perquè la taxa superi el 100%.
Les xifres no fallen, així que l’estadística recull que n’hi ha que no es conformen amb un telèfon sinó que, en molts casos, tenen un mòbil per a ús personal i un altre per als temes de feina.
Vodafone, en primer lloc
Les dues grans operadores, Vodafone i Movistar, continuen acaparant el mercat. Així, del total de noves línies quasi el 40% es van contractar amb Vodafone, mentre que la filial de Telefónica va captar un 35% dels clients.
Yoigo ha entrat al mercat espanyol amb bon peu i ara té el 14,5% de noves línies de mòbil, mentre que les operadores virtuals han obtingut en conjunt una xifra similar, del 14,5%.
La CMT també dóna dades sobre la portabilitat (quan un client que ja té contractada una línia canvia d’operadora conservant el número). L’any passat, 4,2 milions d’usuaris van canviar de companyia, un 6,4% més que el 2006. Només al mes de desembre van canviar de mans 345.188 números. En aquest apartat, Yoigo és el rei, ja que va captar 21.972 números. Vodafone també en va sumar, però la resta, amb Movistar al capdavant, van presentar un saldo negatiu.
Finalment, l’any passat les línies de banda ampla van augmentar un 20,5%, fins arribar als 8 milions.
Segons el darrer informe de la Comissió del Mercat de les Telecomunicacions, l’espectacular alça del mes de desembre ha permès tancar l’any amb 3,4 milions de línies mòbils més, cosa que suposa un avenç anual del 7,3%.
És un ritme similar als dels darrers anys. El 1997, la penetració de la tecnologia mòbil era només del 10%, però en poc temps ha anat escalant posicions de manera vertiginosa. No han calgut ni deu anys perquè la taxa superi el 100%.
Les xifres no fallen, així que l’estadística recull que n’hi ha que no es conformen amb un telèfon sinó que, en molts casos, tenen un mòbil per a ús personal i un altre per als temes de feina.
Vodafone, en primer lloc
Les dues grans operadores, Vodafone i Movistar, continuen acaparant el mercat. Així, del total de noves línies quasi el 40% es van contractar amb Vodafone, mentre que la filial de Telefónica va captar un 35% dels clients.
Yoigo ha entrat al mercat espanyol amb bon peu i ara té el 14,5% de noves línies de mòbil, mentre que les operadores virtuals han obtingut en conjunt una xifra similar, del 14,5%.
La CMT també dóna dades sobre la portabilitat (quan un client que ja té contractada una línia canvia d’operadora conservant el número). L’any passat, 4,2 milions d’usuaris van canviar de companyia, un 6,4% més que el 2006. Només al mes de desembre van canviar de mans 345.188 números. En aquest apartat, Yoigo és el rei, ja que va captar 21.972 números. Vodafone també en va sumar, però la resta, amb Movistar al capdavant, van presentar un saldo negatiu.
Finalment, l’any passat les línies de banda ampla van augmentar un 20,5%, fins arribar als 8 milions.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.