Economia
La nova Vueling comença a operar amb 35 avions i 92 rutes
El president de l'aerolínia de baix cost amb seu a Barcelona, Josep Piqué, ha avançat que confia facturar uns 800 milions d'euros el 2010
Un any i mig després d'anunciar l'operació, la nova Vueling s'enlairarà oficialment aquest dijous. Durant aquest temps ha culminat un procés de fusió amb Clickair, que ha donat lloc a una aerolínia de baix cost sobretot controlada per Iberia.
"El 9 de juliol es procedirà a la integració de les operacions de Clickair a Vueling, de manera que s'implementarà la nova Vueling", han assenyalat fonts de les dues aerolínies, tot i admetre que probablement quedaran "alguns assumptes pendents".
La companyia de baix cost, amb seu a Barcelona, comptarà amb 35 avions Airbus A320, que operaran 92 rutes en 45 aeroports "principals" en 17 països d'Europa i del nord d'Àfrica.
Així, se situarà com la primera aerolínia de l'aeroport de Barcelona-el Prat, la tercera aerolínia en aeròdroms espanyols després d'Iberia i Ryanair, i la quarta low cost d'Europa per nombre de passatgers, que en un any complet d'operacions haurien d'arribar als onze milions.
La companyia estarà presidida per Josep Piqué –president de l'actual Vueling–, mentre que el director general de Clickair, Álex Cruz, ocuparà el càrrec de primer executiu de la nova Vueling.
La nova low cost estarà controlada per Iberia, que, després de quedar exempta d'haver de llançar una opa sobre tota la companyia, tindrà una participació del 45%, seguida d'Inversiones Hemisferio (família Lara) amb un 14,3% i Nefinsa, amb un 4,15%.
La resta del capital quedarà repartit entre accionistes minoritaris i free float. Així, socis fundadors i gestors de l'actual Vueling podrien quedar-se amb el 4% de les accions, mentre que els minoritaris de Clickair encara han d'expressar-se oficialment.
En aquest sentit, Iberostar, que compta actualment amb un 20% de Clickair, no se sumarà al nou projecte, segons ha confirmat el president de la companyia, Miguel Fluxá.
"Vam entrar a Clickair a nivell d'empresa familiar, però vam acordar amb Iberia que ens tornaria a comprar les accions. L'acord és que quan es produeixi la fusió nosaltres recuperem la inversió", ha explicat Fluxá.
Resultats positius el 2009
Piqué ja ha avançat que la nova companyia tindrà resultats positius en el present exercici i ha confiat a facturar uns 800 milions d'euros el 2010.
Tot i l'actual conjuntura de crisi econòmica, Piqué s'ha mostrat sempre optimista, i ha confiat a tenir "alegries" durant aquest 2009 i tornar als beneficis. "La nova Vueling té un futur prometedor", ha assegurat el president de la companyia.
A més, segons dades avançades pel director general corporatiu financer de Vueling, Antoni Grau, l'aerolínia registrarà unes sinergies en ingressos d'entre 40 i 45 milions d'euros i un estalvi en costos de 75 milions d'euros a tres anys vista.
Tot i això, la fusió també ha suposat "ajustos" en les plantilles de les dues companyies que, segons Piqué no han estat "traumàtics" perquè els treballadors necessaris són una xifra "semblant" a la suma de les actuals plantilles de Vueling i Clickair.
En aquest sentit, CCOO va signar al juny l'acta de l'acord sobre l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) de Vueling que afecta un total de 80 treballadors. Alhora, s'haurien de produir "més de cent recol·locacions i menys de cent baixes incentivades" sumant els serveis de terra, manteniment i oficines.
"El 9 de juliol es procedirà a la integració de les operacions de Clickair a Vueling, de manera que s'implementarà la nova Vueling", han assenyalat fonts de les dues aerolínies, tot i admetre que probablement quedaran "alguns assumptes pendents".
La companyia de baix cost, amb seu a Barcelona, comptarà amb 35 avions Airbus A320, que operaran 92 rutes en 45 aeroports "principals" en 17 països d'Europa i del nord d'Àfrica.
Així, se situarà com la primera aerolínia de l'aeroport de Barcelona-el Prat, la tercera aerolínia en aeròdroms espanyols després d'Iberia i Ryanair, i la quarta low cost d'Europa per nombre de passatgers, que en un any complet d'operacions haurien d'arribar als onze milions.
La companyia estarà presidida per Josep Piqué –president de l'actual Vueling–, mentre que el director general de Clickair, Álex Cruz, ocuparà el càrrec de primer executiu de la nova Vueling.
La nova low cost estarà controlada per Iberia, que, després de quedar exempta d'haver de llançar una opa sobre tota la companyia, tindrà una participació del 45%, seguida d'Inversiones Hemisferio (família Lara) amb un 14,3% i Nefinsa, amb un 4,15%.
La resta del capital quedarà repartit entre accionistes minoritaris i free float. Així, socis fundadors i gestors de l'actual Vueling podrien quedar-se amb el 4% de les accions, mentre que els minoritaris de Clickair encara han d'expressar-se oficialment.
En aquest sentit, Iberostar, que compta actualment amb un 20% de Clickair, no se sumarà al nou projecte, segons ha confirmat el president de la companyia, Miguel Fluxá.
"Vam entrar a Clickair a nivell d'empresa familiar, però vam acordar amb Iberia que ens tornaria a comprar les accions. L'acord és que quan es produeixi la fusió nosaltres recuperem la inversió", ha explicat Fluxá.
Resultats positius el 2009
Piqué ja ha avançat que la nova companyia tindrà resultats positius en el present exercici i ha confiat a facturar uns 800 milions d'euros el 2010.
Tot i l'actual conjuntura de crisi econòmica, Piqué s'ha mostrat sempre optimista, i ha confiat a tenir "alegries" durant aquest 2009 i tornar als beneficis. "La nova Vueling té un futur prometedor", ha assegurat el president de la companyia.
A més, segons dades avançades pel director general corporatiu financer de Vueling, Antoni Grau, l'aerolínia registrarà unes sinergies en ingressos d'entre 40 i 45 milions d'euros i un estalvi en costos de 75 milions d'euros a tres anys vista.
Tot i això, la fusió també ha suposat "ajustos" en les plantilles de les dues companyies que, segons Piqué no han estat "traumàtics" perquè els treballadors necessaris són una xifra "semblant" a la suma de les actuals plantilles de Vueling i Clickair.
En aquest sentit, CCOO va signar al juny l'acta de l'acord sobre l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) de Vueling que afecta un total de 80 treballadors. Alhora, s'haurien de produir "més de cent recol·locacions i menys de cent baixes incentivades" sumant els serveis de terra, manteniment i oficines.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.