Sitges promocionarà el seu turisme al costat de Cadaqués, Puigcerdà i Vielha

Els quatre municipis presenten l'Associació de Viles Turístiques amb Personalitat al Saló del Turisme

La proposta turística promociona un cap de setmana a cadascuna de les localitats, amb preus que oscil·len entre els 80 i els 130 euros per parella, amb allotjament i visites guiades incloses. Paisatge, gastronomia, història i cultura són quatre dels atractius que vol potenciar la marca de qualitat de les quatre poblacions. L'objectiu és que els visitants «d'un o dos» dels municipis «vagin a tots», segons l'alcalde de Cadaqués, Joan Borrell i Bassols, que va destacar que les viles «estan carregades d'il·lusió» per tirar endavant el projecte. Les «sensacions» que desperten les quatre viles és un dels punts en comú que va ressaltar l'alcalde de Puigcerdà, Joan Planella.

Una xarxa internacional

La nova entitat neix amb l'objectiu d'«innovar en el turisme», segons va assegurar l'alcalde de Sitges, Jordi Baijet. Per l'alcalde, les quatre viles coincideixen a portar «més de 100 anys dedicades al turisme». Baijet va indicar que l'associació és una «xarxa amb vocació internacional, de sensacions; és una altra manera de fer turisme». L'alcalde de Sitges va afegir que el projecte és «una oportunitat davant la crisi», atès que es tracta d'una «nova manera de captar la gent».

En el mateix sentit va expressar-se l'alcalde de Vielha, Juan Pau Perdices, que va destacar que l'associació representa «una oportunitat per a tots», i que es tracta «d'un producte que té unes possibilitats molt atractives». Perdices va esmentar l'aposta per la qualitat que suposa que els hotels oferts dins els paquets turístics de cap de setmana siguin d'entre tres i cinc estrelles. «Això és símptoma que tenim un futur de qualitat», va dir l'alcalde.

La iniciativa rep tot el suport del sector empresarial dels quatre municipis, segons explica el president del Gremi d'Hostaleria de Sitges, Joan Anton Matas. Per l'empresari, l'avantatge d'aquesta proposta turística és que «es tracta d'un producte molt diferent, del qual no hi havia cap exemple avui en dia». «El que va a Cadaqués segur que també ha anat a Sitges, són quatre municipis en els quals el visitant se sent bé», diu Matas, que també destaca que les poblacions «estan a menys de 120 minuts de distància».

Una de les finalitats de la nova associació és fer augmentar progressivament el nombre de socis en els àmbits nacional, estatal i internacional. Segons el president del Gremi d'Hostaleria de Sitges, els municipis que puguin adherir-se a l'entitat en el futur hauran de ser «reconeguts turísticament», com els que ja en formen part.

Propostes turístiques de cap de setmana

Cadascuna de les poblacions fa una proposta turística de cap de setmana com a producte de llançament vàlid fins l'abril del 2010: Cadaqués ofereix allotjament i àpat amb un 10% de descompte sobre la tarifa normal, amb una entrada gratuïta al Museu Cadaqués i a l'Espai Cap de Creus; Puigcerdà presenta un cap de setmana des de 130 euros per parella, que inclou una nit d'allotjament i la visita guiada Petjades Culturals; Sitges aposta per un cap de setmana a partir de 105 euros per parella, que inclou una nit d'allotjament, un àpat, i l'entrada als museus Cau Ferrat, Romàntic i Maricel; finalment, Vielha e Mijaran proposa un cap de setmana a partir de 80 euros per parella que inclou una nit d'allotjament, un àpat, una visita guiada i una entrada al Palau de gel de Vielha. Els ciutadans que pernoctin a les quatre poblacions en el termini d'un any rebran un regal amb productes propis de cadascuna de les viles; els visitants podran demanar a cada hotel on s'allotgin que els segellin un document que acreditarà la seva estada als quatre municipis, i així rebre l'obsequi.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.